Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mrnil skrev:
LumberJack skrev:Jag får min D3 AWD levererad v.3. Känns som jag väntat läääänge nu. Beställde innan midsommar.
Som jag har förstått det så ska det vara samma motor som i D4 med dubbla turbo vilket medför möjligheten att skrämma ut en bit över 200hk om den känns trött.
D3 är enkelturbo, D4 & D5 dubbelturbo
Inte D3 AWD, den är vad jag förstår hårdvarumässigt lika D4.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
mrnil skrev:
LumberJack skrev:Jag får min D3 AWD levererad v.3. Känns som jag väntat läääänge nu. Beställde innan midsommar.
Som jag har förstått det så ska det vara samma motor som i D4 med dubbla turbo vilket medför möjligheten att skrämma ut en bit över 200hk om den känns trött.
D3 är enkelturbo, D4 & D5 dubbelturbo
Fel

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
av AndS
Är lite synd att den inte finns för provkörning. Är det motsvarande motor i V60 AWD så man skulle kunna känna på den även om det är en annan modell och mappning av motor/växellåda.
av FRM1975
Da har jeg fått bekreftet fra min forhandler (åf) at jeg vil få levert min D3 AWD i neste uke (Uke 49). Gleder meg veldig og håper ryktene om nedtunet D4 motor med dobbelturbo stemmer!? 8)
Användarvisningsbild
av Thoman
FRM1975 skrev:Da har jeg fått bekreftet fra min forhandler (åf) at jeg vil få levert min D3 AWD i neste uke (Uke 49). Gleder meg veldig og håper ryktene om nedtunet D4 motor med dobbelturbo stemmer!? 8)
Grattis!
Jag får leverans på min D3 AWD vecka 6. Du får gärna skriva några rader om din upplevelse av motorn och bilen i sin helhet också :D
Den svagaste motorn jag kört är S90 d4 med automat. Den är ingen raket med helt ok för vardagskörning. Jag körde en gång tre personer plus mig själv och då hörde jag från baksätet "detta kan inte vara D5:an va" Så med fyra vuxna då märks det att motorn inte är så kraftfull. Men för vardagskörning torde både D3 och D4 fungera. D3 har förmodligen smalare register och kanske är automat då att föredra?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]