Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gorban
philipsguy skrev:Har du Spotify premium bör du använda bilens Sensus-app alternativt koppla bilens app från mobilen genom wi-fi och Spotify Connect.
Har du du inte Premium ja då är det Bluetooth eller kabel som gäller.
Med inbyggda appen kan du t ex ganska lätt skriva vad du söker efter på en liten "skrivplatta" på skärmen.
Håller med. Bilens Spotify-app är jättebra. Det är bara det att den buffrar ibland. På tidiga Youtube-klipp fans det till och med en bild på en mikrofon för röstsökning i appen men det finns inte i den app som är ute nu.

En annan fråga. Varför stänger bilen av ljudet när man har stängt av motorn och öppnar förardörren? Många andra bilar stänger av ljudet först när man låser bilen.
av kakan20
Körde Spotify via iPhone appen genom bluetooth och bytte till CarPlay och USB-kabel, markant skillnad, så jag skulle rekommendera USB-kabel! Har dock inte provat den inbyggda appen så kan inte uttala mig om den.
av maranander
Robbi skrev:
maranander skrev:
Robbi skrev:Måste man ha Carplay appen för att köra Spotify via bluetooth?

Skickat från min iPad med Tapatalk
Nej, inte om du använder telefonens Spotify, då skickar du ljudet med bluetooth.
Då är det som med Sensus connect. Finns det appar eller är det meningen att apparna ska komma först upp när man använder carplay med kabel? Finns det en Spotify app utan carplay? Funderar om jag ska välja till carplay eller inte?

Skickat från min iPad med Tapatalk
Som jag har förstått det så finns det tre sätt att spela Spotify:
1) Telefonens Spotify
2) Carplays Spotify (som är en spegling av din Iphone)
3) Bilens Spotify, som man måste tanka ner genom att koppla upp bilen
av Gorban
Vi kan nog alla enas om att ljudet blir bättre med USB än med bluetooth. Förmodligen blir ljudet lika bra med bilens egen Spotify-app. När det gäller användbarhet så är det enklare att hantera bilens egen app eller Spotify via CarPlay, än att fippla med en bluetooth- eller USB-ansluten telefon och telefonens egen Spotify-app.
av maranander
Gorban skrev:Vi kan nog alla enas om att ljudet blir bättre med USB än med bluetooth. Förmodligen blir ljudet lika bra med bilens egen Spotify-app. När det gäller användbarhet så är det enklare att hantera bilens egen app eller Spotify via CarPlay, än att fippla med en bluetooth- eller USB-ansluten telefon och telefonens egen Spotify-app.
Jag tror du har rätt. Enda nackdelen med bilens Spotify är att det tar sån tid att koppla upp. Tänk om Volvo kunde integrera ett minne på 32 GB och ge möjlighet till Spotify off-line, förmodligen bara en tidsfråga innan det kommer.
av filippb
Det sitter redan 20GB minne i bilen och jag tror att låtar man lägger till i sitt bibliotek också sparas i minnet. Det finns iaf en knapp för att rensa lokala filer.
av maranander
filippb skrev:Det sitter redan 20GB minne i bilen och jag tror att låtar man lägger till i sitt bibliotek också sparas i minnet. Det finns iaf en knapp för att rensa lokala filer.
Mycket intressant, ska genast prova.
av Vortex
Problemet är ju tiden den verkar ta att starta spotify appen, logga in, ladda in var du var senast osv osv.
Rent tekniskt borde den ju kunna fortsätta spela från det cachade materialet direkt och logga in i bakgrunden, men så smart verkar det inte vara.

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]