Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fredrik999
Jag tyckte att den verkade vettig eftersom jag vill ha AWD men D4 drar iväg för mycket i pengar för min del.
Då är det säkert därför Volvo inte vill släppa info så lätt. Den får inte kallas strypt D4 för att alla som har lite koll ser att mjukvaruoptimerng blir billigare än att ta D4 direkt och förmånsvärdet blir bättre.
Användarvisningsbild
av Thoman
Nu finns en del teknisk data på D3 motorerna på bygg din Volvo. Dock framgår det inte om det är dubbelturbo eller inte. En annan sak som förbryllar är att D3:orna har ett vrid på 400Nm och inte 350 som på andra Volvomodeller.
Användarvisningsbild
av mgmannen
Thoman skrev:Nu finns en del teknisk data på D3 motorerna på bygg din Volvo. Dock framgår det inte om det är dubbelturbo eller inte. En annan sak som förbryllar är att D3:orna har ett vrid på 400Nm och inte 350 som på andra Volvomodeller.
Det står även att D3 har 190 hk, så jag tror att en användare har använt ctrl+c när motordata ska visas...
av BennyL
Är den, när rätt data kommer, på 350nm så är det en HP (DubbelT) är det 320 så är det LP
Troligen är det LP i FWD med Aut6 och HP i AWD med Aut8
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det där har jag också läst. Det innebär slutet på att det är samma hårdvara och bara mjukvaran skiljer så man kan trimma bilen till nästa nivå genom att bara ladda mjukvara.
av Oldman99
Det är ju inte samma hårdvara. Såg att BSR har tagit fram trim till D3 och D4. D5 är inte klart än.

Edit: Nu såg jag vad verkligen skrev. Du har rätt. Med dom gamla motorerna kunde man chippa upp sig till nästa nivå.
Senast redigerad av 1 Oldman99, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]

D6 vägrar starta

Hej ni som hade detta problem har ni hittat en l&o[…]