- sön 04 sep 2016, 22:12
#1106848
Provkörde s90 och v90 idag. Strålande bilar, bra komfort men tyvärr för plastig, stötig, bullrig (panoramatak)
T6an på s90 var en påse skit. Den låter som en ford fiesta och det händer inte speciellt mycket inte ens vid kickdown. V90 d5 kändes rappare och tystare i alla lägen förutom vid tomgång. Då lät det dieselknack in i kupen vilket är jävligt störande.
Pekskärmen var jag nära att slå sönder några gånger då det inte gick att se nåt i ljuset och lika illa höll det på att gå när jag var tvungen att läsa igenom menyn och för att göra det så försvinner blicken från vägen.
Kromet på ratten och på övriga ställen bländar när man kör och speciellt jobbigt var det i stadstrafik.
Sen var det svårt att hitta ett bra ställe att placera armbågen utan att förstöra rattinställningen. Det blev fel hur jag än försökte.
Gaspedalen var jävligt plastig och den klickade överdrivet mycket vid kickdown. Allmänt plastig bil.
Positivt är sköna inscription säten, förarens högra armstöd, otroligt skön växellåda och all annan utrustning. Nu syftar jag på v90 d5. Jävligt skön motorgång och stabil i kurvorna men den kostade oxå som en halv kåk...
Volvo har blivit bättre, men är inte där än. På vissa punkter undrar jag om dom ens kommer komma dit.
Bilen är inte värd dom pengarna som volvo begär.
Glömde nämna att adaptiva farthållaren sög då den accelerade för snabbt och bromsade för hårt. Den bromsar en första gång jävligt hårt, för att sedan bromsa mjukare. Samma gäller accelerationen då den nästan ställer sig på gasen såfort jag bytte fil för att sedan accelerera mjukare.
Den känns ärligt talat som en v40 fast lite större och med mer lull lull
T6an på s90 var en påse skit. Den låter som en ford fiesta och det händer inte speciellt mycket inte ens vid kickdown. V90 d5 kändes rappare och tystare i alla lägen förutom vid tomgång. Då lät det dieselknack in i kupen vilket är jävligt störande.
Pekskärmen var jag nära att slå sönder några gånger då det inte gick att se nåt i ljuset och lika illa höll det på att gå när jag var tvungen att läsa igenom menyn och för att göra det så försvinner blicken från vägen.
Kromet på ratten och på övriga ställen bländar när man kör och speciellt jobbigt var det i stadstrafik.
Sen var det svårt att hitta ett bra ställe att placera armbågen utan att förstöra rattinställningen. Det blev fel hur jag än försökte.
Gaspedalen var jävligt plastig och den klickade överdrivet mycket vid kickdown. Allmänt plastig bil.
Positivt är sköna inscription säten, förarens högra armstöd, otroligt skön växellåda och all annan utrustning. Nu syftar jag på v90 d5. Jävligt skön motorgång och stabil i kurvorna men den kostade oxå som en halv kåk...
Volvo har blivit bättre, men är inte där än. På vissa punkter undrar jag om dom ens kommer komma dit.
Bilen är inte värd dom pengarna som volvo begär.
Glömde nämna att adaptiva farthållaren sög då den accelerade för snabbt och bromsade för hårt. Den bromsar en första gång jävligt hårt, för att sedan bromsa mjukare. Samma gäller accelerationen då den nästan ställer sig på gasen såfort jag bytte fil för att sedan accelerera mjukare.
Den känns ärligt talat som en v40 fast lite större och med mer lull lull