Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

AKarlsson skrev:
volvoamatören skrev:Tack för alla synpunkter! Det blir nog T5 då. :-)

F ö finns tydligen inte 5-sitsversionen av XC90 alls i Sverige, så det får bli 7-sits (fast de två längst bak lär vara nedfällda hela tiden).
Volvo petar ut osålda vagnar för andra marknader i Sverige, LE, många av dessa är 5 sits
Aha. Ok, men då får man ju inte alla features precis som man vill. :) Jaja.
av Gorban
volvoamatören skrev:
AKarlsson skrev:
volvoamatören skrev:Tack för alla synpunkter! Det blir nog T5 då. :-)

F ö finns tydligen inte 5-sitsversionen av XC90 alls i Sverige, så det får bli 7-sits (fast de två längst bak lär vara nedfällda hela tiden).
Volvo petar ut osålda vagnar för andra marknader i Sverige, LE, många av dessa är 5 sits
Aha. Ok, men då får man ju inte alla features precis som man vill. :) Jaja.
Dessutom är nog andrahandsvärdet tveksamt på en femsitsig XC90. Det komme att finnas många stora barnfamiljer som letar begagnade sjusitsiga om något år.
Ah, intressant, bättre bottendrag på T6 med kompressorn?
Måste bara dubbelkolla. Jag testade inte i en T6:a idag utan i en T8:a med batterimotorn urkopplad, så att bara bensinaren drev. Försäljaren hävdade att det är samma sak som en T6:a (fast med framhjulsdrift). Har han rätt?
av Gorban
volvoamatören skrev:Måste bara dubbelkolla. Jag testade inte i en T6:a idag utan i en T8:a med batterimotorn urkopplad, så att bara bensinaren drev. Försäljaren hävdade att det är samma sak som en T6:a (fast med framhjulsdrift). Har han rätt?
Ja fast du släpade ju runt på 150 kg dödvikt i form av elmotor och batteri också.

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]