Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
Själv tycker jag ratten är riktigt nice, till skillnad från de oansvarigt fula 4-ekrade rattarna i bland annat v70och exempelvis 40 och 50 seriens treekrade.
av Gorban
Jämfört med min M-ratt till femserien ser ratten till Volvos 90-serie inte så kul ut. Ett plus för att den är ganska liten dock.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag tycker att den läderklädda instrumentpanelen och dörrarna är ett måste för att få den där riktiga lyxkänslan.

Väldigt trevlig bil att köra!! Men en diesel hade jag aldrig köpt. Även om D5 är rapp och snål så kan jag inte med en diesel längre. T5, T6 eller T8 tycker jag :D
av superluxus
@V9097; var det standard eller ventilert nappaläder i S90'n du prøvde? Jeg har bestilt ventilert nappa i min V90, men prøvde S90 med standard nappa i forrige uke. Håper ventilert nappa er like bra som standard nappa for de setene var fantastiske!

Hva mener dere andre om standard vs ventilert nappaläder i S90/V90?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av V9097
superluxus skrev:@V9097; var det standard eller ventilert nappaläder i S90'n du prøvde? Jeg har bestilt ventilert nappa i min V90, men prøvde S90 med standard nappa i forrige uke. Håper ventilert nappa er like bra som standard nappa for de setene var fantastiske!

Hva mener dere andre om standard vs ventilert nappaläder i S90/V90?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var standard nappa, utan ventilation.

Jag tror ventilerat nappa håller samma fantastiska känsla.
av ogren
Jag provkörde också en S90 för några dagar sedan. Som helhet så tycker jag att det är en fantastisk bil. Det var soligt och precis som V9097 tyckte jag att B&W-högtalaren reflekterade på ett störande sätt i vindrutan. Ljudnivån från fläkten var också mycket högre än vad jag förväntade mig. Även om det var varmt och AC:n fick jobba en del så borde det gå sänka ljudnivån.

Jag har beställt en V90 och är övertygad om att jag kommer bli nöjd även om jag inte kommer få den extrautrustning som ingick på provkörningsbilen.
av megaoctane
Jeg testet en S90 hos Bilia i Lillestrøm Norge 21.07.
Kjørt Mercedes i 16 år, og kunne aldri tenke meg Volvo før nye S90/V90.
Designet har Volvo truffet blink på. Eneste som "kan" se litt rart ut er bremselysene bak. V90 er finere bak synes jeg.

Det var en S90 inscription D4 modell, med standard seter (ikke ventilerte).
Ble overrasket over at setene var mer grå enn hvite slik man ser på konfiguratoren. Personlig vil jeg gå for beige skinnseter for å få svart tak og svart bagasjerom, og fotbrønn.
Selgeren sa at alle motoralternativ vil ha 8trinns auto. Jeg sa at D3 har 6 trinn, noe han mente var feil. De ville også få 8 trinns (????)

Bilen var komfortabel å kjøre.
Hadde masse krefter.
Setene var veldig gode.
Skikkelig Mercedes preg over styring og følelsen av kjøring.
Drive Pilot var ekstremt morsom og fungerte perfekt på motorveien.
Baksete plassen var god. Har en C klasse i dag og sammenlignet med den, var det masse plass for passasjerene bak.
Infotainment med kart etc fungerte meget bra. Navigasjon i instrumentpanelet foran er veldig fin løsning.
Testet også parkeringsassistent. Og denne fungerte også akkurat som hos Mercedes. Parkerte bilen perfekt i luken.
PS! Testet Apple CarPlay, og merket at navigasjon via Apple ikke vises i instrumentpanelet i midten og ikke på HeadUp display. Så de som ønsker å ha kart og instrukser vist på headsup display MÅ ha navigasjonspakken.
"iPad" displayet var fin og Responsiv. Merket ikke noe lagging.

Alt i alt veldig fin bil.
Jeg leaser min C klasse i dag, og leasingen går ut i mai 2017.
Håper vi har noe mer info om nye V60 til da. Hvis ikke så blir det kanskje en V90.
Användarvisningsbild
av V9097
megaoctane skrev:Selgeren sa at alle motoralternativ vil ha 8trinns auto. Jeg sa at D3 har 6 trinn, noe han mente var feil. De ville også få 8 trinns (????)
Du har rätt. En framhjulsdriven D3 är 6-växlad. D3 AWD är däremot 8-växlad, men D3 AWD finns väl bara till V90?
Användarvisningsbild
av grillchips
På byggdinvolvo så finns:
S90 med D3, 6vxl.
V90 med D3, 6vxl.
V90 med D3 AWD, 8vlx.

Lustigt är att om du klickar på D3-motorn för att få upp specen så står det 8-växlad på V90/S90 D3, men om du väljer att kolla fliken Växellåda & drivning så finns bara 6-växlad.
Så det kanske är någon sådan dum info som har gått ut? Slarvigt är det iaf.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]

Det är en 2013