Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Perra79
Någon som har koll om hastighetsmätarna mellan den "vanliga" och den större som man får till Business Advanced paketet är värt att ta??, för annars är inte skillnaden allt för stor mellan Kinetic och Momentum.
av Persvante
Perra79 skrev:
permikael skrev:Vad jag har upptäckt:
Kinetic:
Kan ej ha tonade rutor.
Ej den stora "hastighetsmätaren"
Ej kromat utblås
Ej kromade lister
Någon mörk panel som standard inne,men går att välja aluminium utan kost( kan vara fel i konfiguration).
Enbart en 18" fälg att välja på
Får inte ens välja "solskydd" bak.

Så för den petige är det en del att "störa" sig på.

Men en D3 Automat Kinetic med business paketet, med eldriven baklucka och 18":are är ändå en helt OK bil.
Just nu är Klimatpaketet samt VOC bra prissatt.
Sen kan du inte heller välja detta till en Kinetic
-Drive Mode Settings
-Cd spelare
-4 zons klimatanläggning
-värme i ratten
-Värme i framrutan
-Dimljus fram

Sen är det en hel del andra småsaker som inte ens är värt att nämna... Men det som väger tyngst enligt mig att gå för en Momentum istället för en Klinetic är just den stora 12,3 tums stora displayen som jag tror kommer göra bilen snyggare och lyxigare
Vem lyssnar på CD-skivor numera? Haft 3 Volvo dom sista 4-5 åren, och aldrig lyssnat på en CD.
Kanske om man lyssnar på ljudböcker.

Dimljus, det anser jag vara ett av dom mest onödiga tillbehören till sin bil.
av Lövet
Det gör det inte. Det kostar 5900kr extra.

Dimljus går ju att köpa till i konfiguratorn i alla fall
av Perra79
När det gäller om man lyssnar på en CD numera så gör jag aldrig det när jag är hemma i Sverige, men är varje år i Tyskland och kör och då är det bra att ibland kunna gå över på en skiva när man inte vet vad man ska lyssna på... Men är bara då man lyssnar på en CD-skiva.
Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]

Jag har 6 filer och 2 mappar i roten på USB-[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, då är det dags……&h[…]

Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&o[…]