Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
XC90_Executive skrev:Det här testet är en ny Volvo mot en ny BMW. Inte bilar från 2010...
Ja vet det.Ett test hur länge testade de en vecka? en dag?.Kom igen efter ett år.Kvalitet????Altså jag kör volvo själv.Så jag har nåt att jämföra med.Förstå mig rätt nu.Jag tycker Volvo är sämre än Merca,men helt okey.Finns ju sämre märken.Är inne på min 75:e bil nu,så har lite att jämföra med.
av tunnis
Fast X5 kom väll runt 2010, så det är ju ingen ny bil :wink:
av improwise
snepo skrev:då är det ju inte rätt att jämföra dem
Dom jämförde väl BMWs bästa hybrid med Volvos bästa hybrid och kom fram till det väntade, att en bil från 2010 är sämre än en från 2015?

Sent from my iPhone using Tapatalk
av improwise
snepo skrev:
XC90_Executive skrev:Det här testet är en ny Volvo mot en ny BMW. Inte bilar från 2010...
Ja vet det.Ett test hur länge testade de en vecka? en dag?.Kom igen efter ett år.Kvalitet????Altså jag kör volvo själv.Så jag har nåt att jämföra med.Förstå mig rätt nu.Jag tycker Volvo är sämre än Merca,men helt okey.Finns ju sämre märken.Är inne på min 75:e bil nu,så har lite att jämföra med.
Om du är inne på din 75e bil så lär du väl inte ha kört de i ett års tid om du inte är forumets i särklass äldsta medlem?

Användarvisningsbild
av FlipperNo1
snepo skrev:
Lilla vännen har du ens suttit eller kört en XC90 T8a?
Jag har haft Audi Q7 3,0 TDI S-line och har nu en T8 R-Design MY17 och har kört även nya Audi Q7 3.0 TDI S-Line jag kan säga Audi har en bit kvar till att komma upp i Volvos nya XC90 kvalitet ! Den är Grym särskilt T8an!
Användarvisningsbild
av snepo
FlipperNo1 skrev:
snepo skrev:
Lilla vännen har du ens suttit eller kört en XC90 T8a?
Jag har haft Audi Q7 3,0 TDI S-line och har nu en T8 R-Design MY17 och har kört även nya Audi Q7 3.0 TDI S-Line jag kan säga Audi har en bit kvar till att komma upp i Volvos nya XC90 kvalitet ! Den är Grym särskilt T8an!
vet inget om Audi.
Användarvisningsbild
av snepo
improwise skrev:
snepo skrev:
Om du är inne på din 75e bil så lär du väl inte ha kört de i ett års tid om du inte är forumets i särklass äldsta medlem? Bytt bil flera gånger om året förr,har haft många märken i flera omgångar

av improwise
snepo skrev:
improwise skrev:
snepo skrev: Ja vet det.Ett test hur länge testade de en vecka? en dag?.Kom igen efter ett år.Kvalitet????Altså jag kör volvo själv.Så jag har nåt att jämföra med.Förstå mig rätt nu.Jag tycker Volvo är sämre än Merca,men helt okey.Finns ju sämre märken.Är inne på min 75:e bil nu,så har lite att jämföra med.
Om du är inne på din 75e bil så lär du väl inte ha kört de i ett års tid om du inte är forumets i särklass äldsta medlem? Bytt bil flera gånger om året förr,har haft många märken i flera omgångar

Så du har haft 75 bilar, gillar tyska märken men ändå aldrig haft en Audi. Och säger att man först efter något år märker vad som är kvalité (vilket jag delvis håller med om) men byter ändå bil flera gånger per år. Och har inte en 2015+ XC90.

Jag respekterar din åsikt om att BMW har bättre kvalite än Volvo men utan något mer konkret att gå på känns det just som en personlig åsikt i stil med att vissa tycker gröna äpplen är godare än röda äpplen.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]