Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas 80 skrev:- Nyckeltaggen, visserligen standard men räckvidden är katastrofal måste nästan lägga taggen på dörren. Bakluckan ska vi inte tala om.
Menar du den vanliga nyckeln eller "extrataggen" som är vattentät och tänkt för sport/bad-aktiviteter och liknande?
Ja det är sportnyckeln eller vad man ska kalla den.
Tycker den är supersmidig att ha i byxfickan jämfört med den relativt stora nyckeln. (Och hur ofta plockar man fram den egentligen)

Kanske är lite väl hård :roll: men den fungerar väldigt sporadiskt.
Ena dagen helt perfekt, nästa så får jag försöka öppna 5 gånger innan det går.
Och att försöka öppna bakluckan "handsfree" kräver att man står såpass nära att man måste hoppa bakåt när den väl öppnas.

Enligt verkstaden så är räckvidden betydligt sämre, det är ju ett icke utbytbart batteri som jag förstod.
Byggde lite, tänkte hamna kring 500.000kr så med Volvorabatten blir det ca 430.000kr. Båda jag och tanten är sugna på beställa en så känner jag mig själv rätt så slår jag nog till inom kort. Man hade ju gärna haft B&W tex men man får ju göra avkall på en del. Parkeringshjälp fram med halvaut parkassistent behöver tjejen, kass på fickparkera :)

V90 Inscription
T5 (254 hk)
8-stegad Automat

Standardutrustning Dim- /Kurv-ljus LED, Förardisplay med 12,3- tums färgskärm, Elmanövrerad förarstol med minne, Regnsensor, Strålkastare, LED med automatsik avbländning (på/av), Elmanövrerad baklucka, IntelliSafe Assist, Elinfällbara backspeglar, Eluttag 12 volt, Drive Mode Settings, Interiört belysningspaket, 19" 10 - ekrad, Silver, Diamond Cut , Sensus, High Performance

Klimatpaket med rattvärme 8 900 kr Programmerbar bränslevärmare, Elvärme i ratt, Eluppvärmt baksäte

Teknikpaket 14 900 kr Strålkastare, Dynamisk LED , Intellisafe Surround, Navigation, Inner- och ytterbackspeglar, automatiskt avbländande., Parkeringskamera 360

Tillval
Indragbart drag, semi elektrisk 11 900 kr 717 Onyx Black Metallic 8 900 kr Elmanövrerad passagerarstol med minne 5 900 kr Solgardin sidodörrar bak 900 kr Tonade rutor 5 900 kr Volvo On Call 4 900 kr Panelinlägg, Linear Walnut Parkeringshjälp fram med halvaut parkassistent 6 000 kr Parkeringskamera 360 5 000 kr Charcoal, Nappa läder Charcoal Int. (RB00) 10 000 kr

498.000kr
j6071219 skrev:Någon som valt "Running board, belyst" till sin XC90?

Är det värt 18,5k? Är det snyggt bara på en ren och fräsch bil?
Jag har det på min. Tror man kommer svära mer än en gång pga nersmutsade byxor. Snyggt är det iaf och jag ångrar inte tillvalet :lol:
XC90_Executive skrev:Tycker det är snyggt med runningboards. Men efter att ha provat en bil med det och skitat ner byxorna fick det vara faktiskt. :lol:
Jag håller med. Jag hade det på min X5 och visst är det snyggt på XC90. Men man blir tokig på att hela tiden skita ner byxorna främst när man går ur bilen.
POLVO skrev:Gillar också running board men tycker det är alldeles för dyrt, visst är det så att om man har
Luftfjädring så sänks bilen så att det ska vara lätt att ta sig in och ut ur bilen?
Yes, finns i menyn att aktivera om man har luftfjädring. För att underlätta i och urstigning. Det hjälper helt klart, men även med luftfjädring så skitar man ner byxorna med runningboards :wink:
Inte glömma Volvo on Call... Men det kanske ingår beroende på paket nu?

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]