Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Serieproduktion av intro modeller börjar väl v24? Följt av fri konfiguration med start v34.

Antar att återförsäljare beställer in just Intro för att få in dem snabbare i sina hallar

Min v90 T5 BA är iaf beräknad levereras v36
Har nu bestilt S90eren. Bliver leveret omkring årsskiftet.

D4 Automatic / Momentum
+ dansk business pakke (Metallak + 18'' 5-dubbelekrad )- > Mussel Blue Metallic
+ klädsel tekstil / läder -> sand/sand/black (U200)
+ Intellisafe Surround (udover Assistant som er standard)
+ Dynamisk LED
+ Kompass för innerbakspegel
+ Panel dark flame birch
+ Apple CarPlay/ Smartphone Link
+ Sensus Connect navigation
+ ekstra vinterdäck

Beskatningsværdi ca 600.000 DKK (ungefär 750.000 SEK).

*suck* Danmark er dyrt for bilägare.... :shock:

Det var besværlig at gætte på priserne af ekstraudstyr eftersom den danske bil configurator fortfarande inte er online. Brugte svenske priser gang 2 som vejledende pris men faktisk koster udstyr optioner pga. registreringsafgift circa 2,5x så mycket som i Sverige. Det begrænser det man har råd til.
philipsguy skrev:Ni som beställt Amber / Charcoal inredning vilka panelinlägg valde ni och varför?
Valnöt. Jag tycker inte om när liknande men ändå olika material möter varandra. Beställer man aluminiuminläggningar till dörren så blir dörrhandtaget i ett material, dekorlisten i ett annat material och högtalargallret till Bowers & Wilkins i ett tredje material och de är monterade sida vid sida.

Dessutom ingår valnöt till Inscription och då är det synd att välja ett annat material som finns till lägre utrustningsnivåer. Dessutom är den matta valnöten väldigt elegant.
Valde borstad alu till min med Amber/charcoal inredning. Hade nog funderat på valnöten om jag valt inscription men det gick bort på allt utvändigt krom.

//
Kromallergikern
Jag lutar också åt amber/charcoal men då med en Business Advanced så valnöt finns ej som alternativ. Har inte heller valt B&W ljud så jag har inte samma problem med massa material som blandas så jag tycker aluminium funkar bra.

Tycker dock att svart innertak utan panoramaglas kan bli väldigt mörkt så jag tänkte först bestämma om man ska välja bort panoramatak innan jag bestämmer färg. Utan glas så kan charcoal skinn med ljust innertak vara ett bra val men man undrar ju om den kommer andas taxikänsla då :???:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 48

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]

Har du ingen lastbalanserare till GARO boxen? Jag […]