Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av micketrono
PstreckG skrev:Har du ny mjukvara kommer du dessutom få Spotify (och ytterligare en ny app) i början av maj.
Vet du vad det är för app man får ytterligare?
Användarvisningsbild
av PstreckG
zweistein skrev:Behöver man Volvo on call för att installera Spotify appen?
Nej. VOC har inget att göra med apparna som finns i bilen.
micketrono skrev:Vet du vad det är för app man får ytterligare?
Tror inte att det officiellt så jag skall nog inte säga något. Förvänta dig inte något storslaget. :wink:
Användarvisningsbild
av micketrono
micketrono skrev:Tror inte att det officiellt så jag skall nog inte säga något. Förvänta dig inte något storslaget.
Sännande!! :P
av Btorvestad
Er det noen som vet om den nye mjukvaren som trengs for å installere Spotify ble sluppet denne uken? Skal ha bilen på service i neste uke og tenker å utsette for å få med siste mjukvare.
av Hyxarn
Det senaste jag hört är att mjukvaran är försenad till vecka 19-20.
av volvojesus
andreas 80 skrev:Jag kör hittills med simkort i bilen, det som man fick som prova-på från Telenor.
Men får se vad det kostar att fylla på data sedan, annars kommer jag använda wifihotspot från telefonen.
Med simkort från 3 så är spotify datatraffik gratis, gäller de vanliga abonnemangen och inte kontantkort.
Eventuellt kan man skaffa tvillingkort till sitt 3 abonnemang så slipper man dubbla abonnemangskostnader.

Skulle tro att mjukvaran till bilen är något försenad några veckor, troligen vecka 19 kommer ÅM17 uppdateringarna
av Vortex
Jag hoppas/antar att det kommer finnas någon typ av cachelagring i bilen för spotify, eller?
Det hade ju räckt med nån enstaka gig, åtminstone för oss som lyssnar igenom samma sak om och om igen med något enstaka tillskott ibland, för att slippa större delen av datatrafiken.
av volvojesus
Vortex skrev:Jag hoppas/antar att det kommer finnas någon typ av cachelagring i bilen för spotify, eller?
Det hade ju räckt med nån enstaka gig, åtminstone för oss som lyssnar igenom samma sak om och om igen med något enstaka tillskott ibland, för att slippa större delen av datatrafiken.
Alla volvbilar sedan ett par tre år tillbaka med Sensus har ju redan hårddisklagring för t.ex navigation, så skulle tro att spotify kan lagras lokalt men helt säker kan man ju inte vara... Skulle det inte finnas när det lanseras runt vecka 19 så kanske det kommer senare
Användarvisningsbild
av svergie2
Vortex skrev:Jag hoppas/antar att det kommer finnas någon typ av cachelagring i bilen för spotify, eller?
Köp ett kort från 3 och stoppa i, fri surf på musikstreaming :)

Skickat från min Huawei Mate 7
av volvojesus
larsbergman skrev:Hej! Är det någon som vet när Spotify appen till Volvo går att installera?
Nu finns Spotify appen tillgänglig för XC90 MY16 och 17, men ifall det är en MY16 så krävs det att bilen är uppdaterad till MY17 status med de allra senaste mjukvarorna i hela bilen, räkna med att själva mjukvaruuppdateringen tar minst en timma för verkstaden. Skulle även tro att de flesta verkstäder inte gör detta medan kunden väntar utan kunden måste lämna in bilen över dagen.

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]

Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]