Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mane
de lär garanterat vara samma.
av KrilleW
joel80 skrev:Enligt honom var det annan kaross.. Om vi inte stirrar oss blind på V70 vs XC70 utan koölar t.ex V60 vs XC60 så har ju det varit helt olika karosser.. Så helt omöjligt är det väl inte?

Den där liknelsen är ju helt annan än logisk. Visst kan du jämföra V70 och XC70. Men att jämföra V60 med XC60 är ju något helt annat. Det är som att jämföra en V90 med XC90. Ska du jämföra en V60 så är det ju med V60 CC isåfall och de är identiska i karossen.
Bilen skall heta V90 CC, därför att det är just en V90 i grunden. Att den har en annan lutning på bakluckan är därför helt och hållet uteslutet.
Senast redigerad av 1 KrilleW, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MartinS
joel80 skrev:Enligt honom var det annan kaross.. Om vi inte stirrar oss blind på V70 vs XC70 utan koölar t.ex V60 vs XC60 så har ju det varit helt olika karosser.. Så helt omöjligt är det väl inte?
Nu pratar vi ju om V90 vs V90CC, inte V90 vs XC90.

Vill du resonera kring 60-serien är det V60 och V60CC du skall jämföra med. Lite andra fjädrar och plast... typ. Att bakluckan skulle ha en annan lutning på V90CC än V90 är ju helt osannolikt.
Användarvisningsbild
av joel80
Tja vi får väl se.. Jag berättar vad jag hört. Vinkeln på bakluckan ska enligt säljaren ha varit rakare.
Användarvisningsbild
av Rillee
Säljare brukar ju ha rätt..
av KrilleW
joel80 skrev:Tja vi får väl se.. Jag berättar vad jag hört. Vinkeln på bakluckan ska enligt säljaren ha varit rakare.

Det var säkert gratis alkohol på det där eventet :wink:

Tycker du inte att det låter högst orimligt att man skulle basera CC på en egen kaross?

Tror bilden nedan speglar rätt bra hur den kommer se ut.

Bild
Användarvisningsbild
av V9097
Jag hoppas personligen på lite mer CrossCountry-fiering. Större backspeglar, kraftigare trösklar, hjul med större rulldiameter än S90/V90, anpassade stötfångare fram och bak, rails på fötter etc etc.
Användarvisningsbild
av sura56
Rillee skrev:Säljare brukar ju ha rätt..
:lol: :lol: :lol: :P :lol: :lol: :lol:
av andersuw
Gorban skrev:Självklart kommer inte V90 CC ha en annan kaross. Kostnaden för att ta fram pressverktyg för karossen är mycket höga. Det lönar sig inte att göra det för en liten serie bilar som CC blir i ett internationellt perspektiv.
Vad får dig att tro att CC blir en liten serie i ett internationellt perspektiv. XC70 har i ett sådant perspektiv sålt lite bättre än V70 på sistone.

https://www.media.volvocars.com/global/ ... 5&month=12
av BiTu
V9097 skrev:Jag hoppas personligen på lite mer CrossCountry-fiering. Större backspeglar, kraftigare trösklar, hjul med större rulldiameter än S90/V90, anpassade stötfångare fram och bak, rails på fötter etc etc.
Jag undrar verkligen om den kommer bli så snygg...känns som att bilen i grunden är lite för elegant och smäcker. Men den säljer säkert ändå!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18

Det tar mycket längre tid än ”n&[…]

Verktyg till upphängning. https://amzn.eu/[…]

Turbo problem V70

Fick du någon ordning på det? Eller ka[…]

Hej, vi börjar med att beställa en ny pa[…]