- ons 16 mar 2016, 22:53
Jag kör mycket korta sträckor och kan ladda gratis både hemma och på jobbet. Detta innebär att jag får väldigt låg milkostnad eftersom bränslet är gratis. Man behöver ju dock köra rätt många mil för att det ska bli ekonomiskt försvarbart i det stora hela med tanke på merkostnaden för en privatperson i inköp.
EjS skrev:Kan man köpa grön el (a-kraft, vind, vatten osv.) i Sverige.Om man har andra avsikter än enbart miljöaspekt så är det ju inte bara om det är grön el eller som har betydelse.
Annars spelar det ju ingen roll om man åker el eller diesel.
Jag kör mycket korta sträckor och kan ladda gratis både hemma och på jobbet. Detta innebär att jag får väldigt låg milkostnad eftersom bränslet är gratis. Man behöver ju dock köra rätt många mil för att det ska bli ekonomiskt försvarbart i det stora hela med tanke på merkostnaden för en privatperson i inköp.
XC60 D4 AWD Classic Summum, Klimatpaket VOC, Lastpaket, Teknikpaket PRO, Onyx black, Polestar, Läderstol Sport, m-grå innertak, Titania 20", Vinterhjul 18" LEDA, Stylekit silver, stänkskydd f+b, stötfångarskydd bak, Spegelkåpor silver