Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
GustavE skrev:
Är det några som redan nu vet att dom ska gå in och beställa en nu i veckan? Själv är jag väldigt sugen på en V90 T5 Momentum :)

Ja, jag kommer förmodligen lägga en beställning så snart de öppnar orderboken. har lite beslutsångest över motorval. T5 täcker mina behov alldeles utmärkt, samtidigt som jag vill ha AWD... det blir dyr fyrhjulsdrift med tanke på att man måste gå upp i motorstorlek.
av lirsa
Amli skrev:Det ska verkligen bli kul att kolla närmare och provköra nya V90! Till skillnad mot i XC90 tror jag V90 kommer kännas riktigt bra med D5 motorn.
Har sett att du sågat D5 i XC90 förut och undrar litegrann vad du har kört innan. Jag kommer XC60 MY14 D5 och tycker skillnaden är som natt och dag. Finns egentligen inget jag saknar utom möjligen om du redan ligger i 120-130 och vill öka ytterligare. Men hur ofta gör du det?

Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan såga D5 specifikt. Sedan kan man givetvis ha synpunkter på diesel, men det är ju en annan fråga.
av Gorban
GustavE skrev: Är det några som redan nu vet att dom ska gå in och beställa en nu i veckan? Själv är jag väldigt sugen på en V90 T5 Momentum :)
Jag tänker kila in till säljaren nu i veckan och speca upp en bil enligt följande:

V90 D5 AWD Inscription
- Onyx black metallic
- Amber nappa leather med lårstöd och elinst för passagerarplatsen
- Teknikpaket
- klimatpaket
- 4-zons klimat
- 360 kamera
- Drag
- CarPlay
- B&W
- Volvo on Call

Något jag missat? Hade gärna beställt panormataket också men det håller nog inte kalkylen för. Egentligen hade jag föredragit en XC90 men hellre en välutrustad V90 än en snikutrustad XC90. Byter nu från BMW och det känns jättespännande då Volvo verkar vara det mest progressiva märket just nu.
Användarvisningsbild
av niklasj
Har haft lite strul med xc90n så om man kunnat köpa v90 förra veckan hade jag gjort det redan. Jag har redan övertalat frugan och om jag känner mig själv kommer det bli så som jag tänker redan nu, att det blir en ganska snikig V90 D4 man (ja jag är faktiskt sugen på en manuell). Lägger bara till Drag, VOC och läder(pga. barn). Min V70 2.0f är och förblir min andrabil och slitvarg. Kommer sälja min xc90 d5 executive och kommer sakna RSE mest av allt, tycker det verkar som hoppet är ute för RSE i V90.
av zweistein
Nu kan man konfigurera både S90 och V90 på tyska volvosidor.
Samma S90 som konfigurerats till en kostnad av 586 kkr här hemma skulle man få ge hela 75370Euro för eller 703kkr
av andersuw
zweistein skrev:Nu kan man konfigurera både S90 och V90 på tyska volvosidor.
Samma S90 som konfigurerats till en kostnad av 586 kkr här hemma skulle man få ge hela 75370Euro för eller 703kkr
Intressant är också att kombipåslaget på den tyska marknaden är rätt stort: drygt 3000 euro. Återstår förstås att se om det blir lika stor skillnad i pris mellan S90 och V90 här i Sverige, där V90 kan förväntas dominera försäljningen rätt kraftigt.
av KrilleW
andersuw skrev:
zweistein skrev:Nu kan man konfigurera både S90 och V90 på tyska volvosidor.
Intressant är också att kombipåslaget på den tyska marknaden är rätt stort: drygt 3000 euro. Återstår förstås att se om det blir lika stor skillnad i pris mellan S90 och V90 här i Sverige, där V90 kan förväntas dominera försäljningen rätt kraftigt.

10,000kr är påslaget i Sverige.
av andersuw
KrilleW skrev:10,000kr är påslaget i Sverige.
OK. Visste inte att det redan var bestämt. Att det skulle bli mindre skillnad än i Tyskland var kanske väntat men 10000 kr är onekligen ett blygsamt påslag. Stämmer ganska väl med vad man fick betala extra för kombi förr i tiden men det är ju lite andra prislappar på bilarna nu.
av Gorban
Jag noterar också att på den tyska sidan är det 18" som ingår i Inscription för en D5:a. Gäller både S90 och V90. I den svenska konfiguration får man 19" när man bygger en S90 D5 Inscription och jag hoppas det blir samma för V90 här annars är ju kombitillägget inte 10000 kr.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]

Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]