Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Helblodsprinsen
mane skrev:Om man inte har behov av XC60's mer praktiska lastutrymme eller prompt måste sitta lite högre, så hade i alla fall jag tveklöst valt en S90. (Trots att man precis beställt en XC60 :oops: )

Främst för att det är en nyare modell.
Köpte du den privat eller tjänstebil?

Vad för XC60 beställde du (motor, växellåda, utrustning) och vad landade priset på?
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag kommer snart vara i samma sits, har länge suktat efter XC60 (faceliftade r-design är utan tvekan en av Volvos snyggaste kärror) och snart kan vi nog ta tag i det. Visst gör interiören i nya *90-serien att man tvekar på XC60 men utvändigt tycker jag nog faktiskt att det är dött lopp mellan de båda.
Tänk, XC60-exteriör med *90-interiör, vore ju drömmen!

Kommande V90 blir mer och mer intressant men 15cm längre än V70 = köra limousine. Såklart en vanesak.
Jag kommer invänta Classic-priserna och se deras paketerbjudanden på XC60 och ta ett beslut därefter.
av Amli
VolvoB20 skrev:S90 alla dar i veckan. Du väljer mot en FWD SUV ??? Varför lida av sitta på andra våningen och vingla när man kör, och ändå inte får fördelarna med SUVens 4WD i terräng?

Nä, ska man glida med FWD hade jag tagit S90 utan tvekan.
Håller med fullständigt. Speciellt när det gäller nya fräscha S90 kontra, trots div uppgraderingar och facelift, gamla XC60.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har kört XC60 i fem år nu, och det är en kanonbil på alla sätt, men den kontra en helt nyutvecklad S90, då är valet lätt om man inte behöver markfrigången som en XC60 ger.
Användarvisningsbild
av grillchips
Slutade med att jag byggde en S90 efter de specs jag ville (varpå en del säkert var onödiga, redan mycket lull-lull som ingår från start), jämförde mot en XC60 efter de specs jag ville ha. Prisskillnad? Knappt något. :shock: :shock:
av jg1976
xc60 är sedan år 2008 och stenåldern! :-~ Sitter själv i en v60 D5 awd med brummande motor när brodern kör bmw 520d för lägre förmånsvärde.. (:-) NEJ, nu byter jag o ta mig fasiken det blir S90 för jag lever i lilla landet lagom där företagspolicy är sig trogen och man ska köra volvo. Annars kunde jag köra MB E-klass för samma peng eller något annat tyskt. Åkte till Italien första året när jag fick bilen sen ALDRIG mer pga nåt outvecklat dåligt sportchassi man sålde på mig där man förberedde sig att huvet skulle åka i taket!! Inte en jäkla chans jag sätter mig i en 7-10 år gammal utvecklad bil och betalar många pesetas varje månad när jag kan betala några mer pesetas o få nyutvecklad bil! S90 CRYSTAL WHITE MY ASS blir det!!! OCH INSCRIPTION (om landet lagom tillåter...) :-@
av Verdi
Behöver du inte lastutrymmet i XC60 så är det ju jävligt enkelt. S90. Eller så väntar du in V90. Det är mycket roligare med en ny modell. Den kommer vara fräsch länge. XC60 kommer kännas gammal fort.

(säger jag som köpte en XC70 Classic i höstas... :-))
av Malmstroem
Enligt obekräftat rykte från Volvosäljare så kommer både S90 och V90 börja levereras ungefär samtidig efter sommaren. Vecka 10 var ryktet för beställningsstart för V90.
Användarvisningsbild
av grillchips
Verdi: Men om man vill ha utrymmet i XC60 men tekniken i *90 och inte vill köra en 20m lång och bred bil? :wink: :lol:
av Amli
Då har du inget alternativ hos Volvo. Kan du inte rucka på dina kriterier eller köra något annat än Volvo så får du snällt vänta några år till nya XC60.
Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]

Koppling föll i golvet

Tillägg, har funnit lite lite olja på b[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]

Det är en 2013