Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MTH
VOLVOLAST4EVER skrev:När släpps enklare versioner med kinetic ,manuell växellåda mm. nämndes start pris 329 000:- med d4 o manuellt mm- gäller det 2017 ? se här http://www.automotorsport.se/bloggar/al ... -volvo-s90
Tidigast nästa år skulle jag tro. Volvo har en tradition att släppa de dyraste varianterna först och sedan komma med snikversionerna för folket. Första året fanns S80N med 2,5T, 3.2, V8, D5 och 2.4D och första S80 släpptes med 2.9 och T6. 329.000 gäller nog nu men jag tror att de bara missat att lägga in den i konfiguratorn. Om man skall gissa lite kommer en D3 Kinetic nog kosta runt 300.000.
av Sharkbait
na96gen skrev:De börjar lära sig att ta betalt för all utrustning.. Blir riktigt dyrta alla Audi när man börjar klicka runt lite, märker stor skilland mot XC90 intro priser. Är man van med gamla S80/V70 och inte sett skillanden kommer man få en riktig chock. :(

Klickar sparsamt på en S90 T5 men då jag anser att man måste ha skinn, elstol och minst 19" så blev det en no brainer att välja Inscription, några fler klick så blev det 450.000kr.

Jaha, då har Volvo blivit som tyskarna. Tyg/halv skinn på sätena kommer bli en "standard" och skinn kommer bli mer ovanligt som med tyskarna.
av V60D5AWDPolestar
Vill ha(T6AWD)!!
Bilagor
CCF0B69D48942AF1DE1AC01BA830BD65.jpg
CCF0B69D48942AF1DE1AC01BA830BD65.jpg (223.38 KiB) Visad 407 gånger
Användarvisningsbild
av VolvoB20
MTH skrev:
VOLVOLAST4EVER skrev:När släpps enklare versioner med kinetic ,manuell växellåda mm. nämndes start pris 329 000:- med d4 o manuellt mm- gäller det 2017 ? se här http://www.automotorsport.se/bloggar/al ... -volvo-s90
Tidigast nästa år skulle jag tro. Volvo har en tradition att släppa de dyraste varianterna först och sedan komma med snikversionerna för folket.
Men då har ju volvo också sålt gamla snik classic modellen till tjänstebilsmarknaden parallellt under det året innan man släppt modeller för vanliga dödliga.

Om man inte släpper normalt prisade bilar på ett år så lämnar man ju walkover till alla konkurrenter under ett helt år och kommer att rasa i alla listor.

På XC90 var det ju inget problem för den hade ju redan lämnat tjänstebilskategorin redan med förra modellen.
av Daniel73
VolvoB20 skrev:
MTH skrev:
Tidigast nästa år skulle jag tro. Volvo har en tradition att släppa de dyraste varianterna först och sedan komma med snikversionerna för folket.
Men då har ju volvo också sålt gamla snik classic modellen till tjänstebilsmarknaden parallellt under det året innan man släppt modeller för vanliga dödliga.

Om man inte släpper normalt prisade bilar på ett år så lämnar man ju walkover till alla konkurrenter under ett helt år och kommer att rasa i alla listor.

På XC90 var det ju inget problem för den hade ju redan lämnat tjänstebilskategorin redan med förra modellen.
Lugn, när MY17 släpps kommer 60-serien att sälja som aldrig förr...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Daniel73 skrev:Lugn, när MY17 släpps kommer 60-serien att sälja som aldrig förr...
Nya V60 är ju också ett år bort .... V70/XC70 är ju redan säljstoppad, det behövs ju en ersättare nu om man vill behålla topplatsen.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Man får en välutrustad Passat GTR (företagsavtal) med 4x4, automat, bensin 0-100 på 5,5 sec! :-O) för 369.000 kronor och utrustning som är mycket mer prisvärd än Volvo, snacka om billigt! :-O) Är det dieselskandalen som gör att VW kampanjar såhär? Jag tror iallafall att VW kommer äta sig fram mer & mer på Svenska marknaden. Tjänstebilisterna vill ha massa utrustning 4x4 automat till bra pris (7,5bb) Och Volvo har ju lyckats väldigt bra med försäljningen av Classicbilarna där man bakat ihop mycket utrustning till attraktivt pris. Jag tror inte folk vill ha snikutrustad bil med manuell låda fwd, ful svart tygklädsel för 7,5bb
av Daniel73
VolvoB20 skrev:
Daniel73 skrev:Lugn, när MY17 släpps kommer 60-serien att sälja som aldrig förr...
Nya V60 är ju också ett år bort .... V70/XC70 är ju redan säljstoppad, det behövs ju en ersättare nu om man vill behålla topplatsen.
Classic.....
Kommer att bli samma köpfest som med 70 serien.

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]

Vem kom på den briljanta idén med i[…]