Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
snoddasD5 skrev:
W.A.P.E. skrev:Hoppas du slipper dubbdäck, förstörde halva min upplevelse.
Hur förstörde dubbdäcken upplevelsen??
Barmark, plusgrader.
Hade velat uppleva ljudisoleringen.
Användarvisningsbild
av MartinS
Ljudisoleringen verkar ju rätt kass om dubbdäcken hörs så pass att de stör. Men xc90 har väl fått rätt kass betyg just kring ljudisolering också?
Användarvisningsbild
av grillchips
Svärfar provade förvisso en D5 med dubbdäck tidigare i vintras men han var riktigt besviken på ljudisoleringen. Han kör idag en V70 T6 AWD och vill byta upp sig men var efter körningen inte alls lika impad.
Försökte övertala honom till att invänta T6/T8 samt dubbfritt eftersom han kör det på V70in men han verkade snarare mer nöjd över sin V70 efteråt än sugen på XC90.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är rätt stor skillnad på dubbdäck och dubbdäck också... Hakka8 låter ju som om man har ett dåligt hjullager i varje hörn av bilen :)
Användarvisningsbild
av City69
Det är bara att vrida upp stereon vilken verkar vara helt ok, minst sagt :lol:
av wolv
Jag tycker ljudisoleringen är superb, möjligen med undantag av just däckljuden. Vindbrus är knappt märkbart vid normala hastigheter, motorn hör jag bara när den är kall eller över typ 3500rpm. Det gör att ljudet från dubbdäcken blir mer påtagligt... blir intressant att höra hur det låter med sommarsulorna på!
Användarvisningsbild
av MartinS
XC90_Executive skrev:Ljudet från dubben störde inte mig vid provkörningen. Jag tycker att den var tyst! Men att ha dubb på en bil med 407hk är inte bra :wink:
Speciellt inte med 320 av dom på framhjulen :) Bak lär man väl inte sprätta många dubbar antar jag...

Oavsett, jag har med mina 315hk i XC60'n inte sprätt bort en enda dubb ur Hakka-däcken, hur dom lyckas få dubben att sitta som det gör är helt magiskt.

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]

Vem kom på den briljanta idén med i[…]