Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
least skrev:Powerpulse är (väl?) endast för dieselmotorer?
Powerpulse är bara för D5...och troligen bara AWD.

/Thomas
av Linqid
Funk skrev:
least skrev:Powerpulse är (väl?) endast för dieselmotorer?
Powerpulse är bara för D5...och troligen bara AWD.

/Thomas
Frågan är om TS har D5 eller T5. D5 i trådstarten men T5 i sin profil.
Användarvisningsbild
av andreas 80
T5 har ju inte levererats till sverige än så D5 bör det vara som TS frågar om.

Frågan är nu om samma problem återkommit fast i annan form eller om han bara tycker den är slö.

Det är ju ingen raket men någon större fördröjning känner då inte jag, även om det är först när man fått lite varv som den verkligen kommer igång.
av Linqid
andreas 80 skrev:T5 har ju inte levererats till sverige än så D5 bör det vara som TS frågar om.

Frågan är nu om samma problem återkommit fast i annan form eller om han bara tycker den är slö.

Det är ju ingen raket men någon större fördröjning känner då inte jag, även om det är först när man fått lite varv som den verkligen kommer igång.
Såg faktiskt en T5 igår, men bor i Göteborg så det är inte särskilt konstigt. Den var dock inte märkt testbil vilket bilarna oftast brukar vara när de tillhör Volvo, men undantag kan såklart finnas.
av least
Och för andra som har eller kommer att få samma problem, vad justerades på verkstaden?
Och vilken typ av motor har du? T5 eller D5?
av bilmannen
least skrev:Och för andra som har eller kommer att få samma problem, vad justerades på verkstaden?
Och vilken typ av motor har du? T5 eller D5?
Enligt verkstaden låg det felkoder kvar (det gick att se att mätvärdena var felaktiga då slangen var lös). Tydligen togs felkoderna bort. Nu fungerar bilen utan anmärkning. Den reagerar direkt på gaspådrag.

-- Verkstadens förklaring från början dock var att det var på grund av halkan som bilen tappade kraft. Tur att jag stod på mig!

Bilen är en Volvo XC90 D5 Inscriptor Polestar 2016. (Volvos tvåliters dieselfyra)

Men för er som undrar så känns bilen lite som en experimentverkstad och jag har tröttnat. Får nya Mercedes E-klass (W213) om några månader. Har kört Mercedes även innan.Det är trots allt något extra att ha en bil med stjärna på huven.
av Amli
bilmannen skrev:
Men för er som undrar så känns bilen lite som en experimentverkstad och jag har tröttnat. Får nya Mercedes E-klass (W213) om några månader. Har kört Mercedes även innan.Det är trots allt något extra att ha en bil med stjärna på huven.
Tråkigt att höra att du tröttnat på din bil men jag förstår dig, det är inte kul när det strular. Men grattis till valet av nya E-klass. Jag tror det är en makalöst fin bil :-)-)
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]