- sön 28 feb 2016, 18:41
#1053150
andreas80, nu var ju trådskaparens bil faktiskt trasig. Men visst lär powerpulse bli riktigt grymt oavsett det :)
Moderator: Moderatorer
least skrev:Powerpulse är (väl?) endast för dieselmotorer?Powerpulse är bara för D5...och troligen bara AWD.
Funk skrev:Frågan är om TS har D5 eller T5. D5 i trådstarten men T5 i sin profil.least skrev:Powerpulse är (väl?) endast för dieselmotorer?Powerpulse är bara för D5...och troligen bara AWD.
/Thomas
andreas 80 skrev:T5 har ju inte levererats till sverige än så D5 bör det vara som TS frågar om.Såg faktiskt en T5 igår, men bor i Göteborg så det är inte särskilt konstigt. Den var dock inte märkt testbil vilket bilarna oftast brukar vara när de tillhör Volvo, men undantag kan såklart finnas.
Frågan är nu om samma problem återkommit fast i annan form eller om han bara tycker den är slö.
Det är ju ingen raket men någon större fördröjning känner då inte jag, även om det är först när man fått lite varv som den verkligen kommer igång.
least skrev:Och för andra som har eller kommer att få samma problem, vad justerades på verkstaden?Enligt verkstaden låg det felkoder kvar (det gick att se att mätvärdena var felaktiga då slangen var lös). Tydligen togs felkoderna bort. Nu fungerar bilen utan anmärkning. Den reagerar direkt på gaspådrag.
Och vilken typ av motor har du? T5 eller D5?
bilmannen skrev:Tråkigt att höra att du tröttnat på din bil men jag förstår dig, det är inte kul när det strular. Men grattis till valet av nya E-klass. Jag tror det är en makalöst fin bil
Men för er som undrar så känns bilen lite som en experimentverkstad och jag har tröttnat. Får nya Mercedes E-klass (W213) om några månader. Har kört Mercedes även innan.Det är trots allt något extra att ha en bil med stjärna på huven.