Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Och eftersom mod flyttade tråden, så tycker jag att de i samma veva kan slå ihop de två trådar som finns? :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
grillchips skrev:Och eftersom mod flyttade tråden, så tycker jag att de i samma veva kan slå ihop de två trådar som finns? :)
:-)-)
av andersuw
Alexas skrev:Synd att de lämnar tänket med rak bagagelucka. En av de sakerna som är absolut guld värt när det ska packas syskonvagn, matkassar, väskor och allt vad det kan vara.
Kan bara hålla med. Dessutom har den raka luckan varit något som skiljt ut Volvo från mängden. Vill man bli riktigt premium, vilket Volvo uppenbarligen strävar efter, gäller det att våga gå sin egen väg i vissa avseenden, inte bara efterlikna andra.

Nu var väl den sluttande bakluckan bara att vänta med tanke på vad vi tidigare sett. Fast den utstickande mittsektionen på luckan kommer som en överraskning för min del (även om jag nu ser att den finns där även på tidigare modellbilsbilder). Den har jag spontant lite svårt för rent estetiskt även om den förvisso gör att bilen bokstavligen "sticker ut". ;-)
av Yaniz
Jag tycker rent ut sagt att den är skitful. Nästa bil blir ingen Volvo, det har jag bestämt mig för sedan länge (förvisso av andra skäl såsom kvalitet i paritet med Fiat och Dacia). Min Ford som det står Volvo V70 på är den sämsta bil jag haft i min ägo. Det enda jag är nöjd med är motorn, resten är skit. Aldrig mer Volvo för min del. Har bl a en riktig Volvo (940 från 1992 med över 35.000 mil på mätaren) och som inte haft 10% av alla fel som Ford V70 -08 med drygt 13.000 mil behagat prestera. Kom inte och säg att det inte var bättre förr!
Användarvisningsbild
av joel80
Haha.. Ja vissa är fast i dåtiden rejält. En nyare V70 är Volvos hjärta nu (som håller på att bytas ut.. vi får se om V90 lyckas ta över det...) och jag har aldrig tidigare haft en sån bra bil som den V70 jag nu bytt. V60 T4Fen vi har är fantastisk att köra och laddhybriden likaså! Volvo är på väg uppåt (rekårdförsäljning vittnar ju om det också.) och det gamla krafset från tidiga 90-talet skulle inte ha stor chans på nuvarande marknad. (Även om det var bra och i framkant då..)

Tur att de flesta köparna förnyats med tiden och att alla inte är fast i det gamla. ;)
av Yaniz
joel80 skrev:Haha.. Ja vissa är fast i dåtiden rejält. En nyare V70 är Volvos hjärta nu (som håller på att bytas ut.. vi får se om V90 lyckas ta över det...) och jag har aldrig tidigare haft en sån bra bil som den V70 jag nu bytt. V60 T4Fen vi har är fantastisk att köra och laddhybriden likaså! Volvo är på väg uppåt (rekårdförsäljning vittnar ju om det också.) och det gamla krafset från tidiga 90-talet skulle inte ha stor chans på nuvarande marknad. (Även om det var bra och i framkant då..)

Tur att de flesta köparna förnyats med tiden och att alla inte är fast i det gamla. ;)
Fast i dåtiden? Nej, inte alls. Tvärtom. Det är därför jag tänker köpa en modern bil nästa gång, så får andra fortsätta köra Ford eller Kinabilar.
Användarvisningsbild
av crumpets
Så mycket missnöje.. Bilen ser grym ut. Lär bli succé :) Om man nu är i en fas i livet då man behöver rymma en lastcontainer bak får man väl köra skåpbil eller sharan eller nåt sånt ett par år. Ska man tävla mot 5-serie och A6 kan man såklart inte tilltala den minimala grupp köpare som verkligen behöver helt platt lastlucka, det säger ju sig självt.
Användarvisningsbild
av Rillee
Kom ihåg när nuvarande v70 kom, då tyckte jag att bakdelen såg hemsk ut men idag har jag inget imot den. Men v90s bakdel ser ju bra ut direkt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 34

Hej. Har letat som en galning efter vad jag ska be[…]

Ok, tack för svar. Väldigt intressant.[…]

Sensorring bak Volvo V40

..Mailade till den sida du tipsade om. Få[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Volvias maskinskade täcker till 17000 med m&o[…]