Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wolv
Det är flera faktorer som gjorde att T8 var ett jätteenkelt val för min del, bl.a. miljöbilspremien, sänkt förmånsvärde (dock skithögt ändå), lägre bränsleförbrukning och förhoppningsvis ett bättre andrahandsvärde. Om T8:an i slutändan blir dyrare än motsvarande T6:a så blir skillnaden liten.
Sedan, naturligtvis, känns det spännande med den nya tekniken, kombinerat med bättre prestanda och en lite mindre miljöpåverkan.

Min bil ändrade status idag från "Definitivt planerad fabrik" till "På banan" :)

XC90_Executive: Berätta lite mer om din provkörning!! :o
av Dawi
Wolv! Var kunde du se status, "Min Volvo" har varit obrukbar för mig sedan systemet havererade för Volvo för ca ett halvår sedan.....
Användarvisningsbild
av City69
Förmånsvärdet är klart lägre för T8:an om man jämför med andra bilar i samma prisklass. Jag var på väg att beställa en Range Rover Sport HSE och där ligger förmånsvärdet på 12 000 kr/mån utan nån utrustning mot Volvon ca 8000 kr (utan extrautrustning). Blir nog en t8:a för min del
Brainys V60

Du är långt ifrån den först[…]

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]