Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GustafSmåland
Hejsan. Jag skulle behöva lite hjälp med carplay. Jag har gjort uppdateringen och nu finns en carplay knapp och ett carplay menyalternativ i inställningarna. Men knappen är skuggad och inställningsmenyn tom. Någon som vet vad jag missat? Jag har en iphone 6 parkopplad. Tack för svar!
av Escient
GustafSmåland skrev:Hejsan. Jag skulle behöva lite hjälp med carplay. Jag har gjort uppdateringen och nu finns en carplay knapp och ett carplay menyalternativ i inställningarna. Men knappen är skuggad och inställningsmenyn tom. Någon som vet vad jag missat? Jag har en iphone 6 parkopplad. Tack för svar!
Carplay måste anslutas med kabel via bilens USB om jag fattat det hela rätt
av Raymond
Må kobles med kabel, og Siri MÅ være aktivert på mobilen.
av Davajn
Någon som tycker carplay funkar bra? För det funkar riktigt dåligt i min bil iaf. Kraschar å tappar anslutningen med telefon stup i kvarten. Tur man själv kör android så det drabbar bara "regeringen" ;)
Användarvisningsbild
av GustavB
GustafSmåland skrev:Det fungerar nu. Tack och bock! Nu är det bara att invänta android auto också.
När beräknar man att Android Auto ska släppas?

Och ni som fått Apple Carplay, fick ni betala något extra för det?
av GustafSmåland
Det ingick i en mjukvaruuppdatering som släpptes någon gång i november-december. Men det verkar som om det kostar pengar numera, i alla fall vid nybeställning.

Jag har inte använt det särskilt mycket, mest för att jag är lite lat och det blir ett extramoment att koppla telefonen till en sladd när jag hoppar in i bilen. Annars kopplar ju telefonen upp sig automatiskt via Blåtand när bilen startas.

Spotify är behagligare att använda via carplay, men andra appar såsom exempelvis storytel,fungerar inte utan måste startas via telefonen även i carplayläge.
av tunnis
Att behöva ansluta med sladd låter ju gammaldags. Är det lika illa i andra bilmärken eller är det bara Volvo som inte fixar detta via blåtand?

https://aeromotors.se/kataloog/article/7163682/p-8[…]

Om man skal tävla i NASCAR borde man anskaffa[…]

Det är inte så du råkat ladda ner[…]

@Erik Å , Alla vikter satt på, men ha[…]