- tor 05 nov 2015, 16:05
#1018203
XC90_Executive skrev:Om uppgraderingen blir som på min V40 T5 så är det definitivt mer än effekten. Gasresponsen, växlingshastigheten och t.ex det att den håller växlarna vid inspirerad kurvtagning.Jag har tänkt likadant, det är ju inte bara toppeffekten som räknas. Men jämför man med polestar till B6304T2 (T6:an som kom kring 2008 med V70 II) så fick den ju både samma effekt och vrid som den just pensionerade V8:an samtidigt som vridkurvan blev mycket bättre. Både mer effekt och bättre vridkurva. MartinS är en medlem som jag vill minnas ofta talar väl om sin motor efter han polestar:ade den. Så vad återstår? Lite bättre pedalmappning som lika väl kunde rymts i sportläget på automatlådorna och bättre vridkurva utan högre toppeffekt. Polestar ägs väl dessutom av Volvo numera så resonemanget känns ungefär som DLC i datorspel. Först köper man själva spelet men vill man ha hela alltihopat så får man betala extra för funktioner som finns men inte är åtkomliga.
Kommer det till T8 så blir det självklart Polestar även till XC90.