Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Har hört argumentet förr och tycker det är löjligt att tro detta. Det finns bara två skäl till att ta bort dom enligt mig;
1. JAG själv tycker att MIN bil blir snyggare
2. Emblem ställer bara till problem vid tvätt och polering av bilen.
Kan gå med på första argumentet, men att ett par emblem skulle göra någon som helst märkbar skillnad vid en vanlig tvätt begriper jag inte, eller att man tar fram topsen en gång i halvåret för att gno lite extra just där - då tycker jag färgvalet eller konstuktionen gör 10ggr större skillnad, tex en ljus bil där man ser lort och smuts som sätter sig i varenda skrymsle, runt lister, rutor, handtag, varenda karossveck/skarv - vad gör då ett emblem mer eller mindre...
Ska det göra någon märkbar skillnad får man väl raka bort allt, handtag, lister...;
Bild
av perhall
Amli skrev:Men fram tills Momentum lanseras i Sverige är ju Inscription inroparen ;-//

Bortsett från färg och fälgar ser ju alla XC90 i princip likadana ut i dagsläget, dvs välutrustade, så det lär kvitta om du har kvar dem eller ej. Gör det som känns rätt för dig.
Har inte Momentum funnits? Den fanns ju i konfiguratorn tidigare, jag har t om byggt en Momentum. Har dessutom för mig att både D5 och T6 kostade 554 som Momentum då, nu är T6 dyrare..
PH
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag har också byggt xc90 momentum i konfiguratorn D5 började på 554 och T6an på ca 20 mer. Men det togs bort snabbt, även vid introduktionen var vissa tillval billigare som nu åkt upp en hel del i pris (antagligen för den säljer så bra) Så den som var snabb med att beställa kunde köpa en XC90 till ett bättre pris. Så just nu verkar XC90 D5 Inscription vara instegsvarianten. 90% av bilarna som registrerats 2015 har varit D5 resten 10% antagligen T6 Awd.
av DaBlo
P210 skrev:
Har hört argumentet förr och tycker det är löjligt att tro detta. Det finns bara två skäl till att ta bort dom enligt mig;
1. JAG själv tycker att MIN bil blir snyggare
2. Emblem ställer bara till problem vid tvätt och polering av bilen.
Kan gå med på första argumentet, men att ett par emblem skulle göra någon som helst märkbar skillnad vid en vanlig tvätt begriper jag inte, eller att man tar fram topsen en gång i halvåret för att gno lite extra just där - då tycker jag färgvalet eller konstuktionen gör 10ggr större skillnad, tex en ljus bil där man ser lort och smuts som sätter sig i varenda skrymsle, runt lister, rutor, handtag, varenda karossveck/skarv - vad gör då ett emblem mer eller mindre...
Ska det göra någon märkbar skillnad får man väl raka bort allt, handtag, lister...;
Bild
Just V70 har väldigt skarpa hörn som står ut någon millimeter från plåten och griper tag i både lammullshandsken och drar trådar ur våffelduken om man inte är försiktig så därför rök emblemen på min baklucka. Emblemet i grillen, listerna och dörrhandtagen har aldrig hittills gett upphov till samma fenomen så därför har jag inte tagit bort dom. ;-D
Tvättar man en tex vit bil ordentligt så samlas ej heller smuts på de ställen du räknar upp, tyvärr finns ingen färg på färgkartan som är snygg över huvudtaget på en stackars misskött bil som får en borsttvätt var tredje månad. :)

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]