Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

JimmyK skrev:
Aactive skrev:Vi ska snart beställa men vet inte hur vi gör med diverse extrautrustning. Vi vill inte välja bort något som vi ångrar i efterhand...men inte heller välja till något som man inte kommer att uppskatta (fritt tolkat).

Finns det några nackdelar med att välja panoramataket? Vi kommer att ha takbox på halva året då det blir en del skidresor men sommarhalvåret är ju takboxen inte på... Försöker även få någon klarhet i om panoramataket ändrar säkerheten men verkar vara lite oklart i vad vi kan hitta.

Tänkte om någon har några synpunkter på vad vi valt nu (förstår att det är individuellt men trevligt att få fler infallsvinklar):
Baksätespaket
Klimatpaket
Tekpkt R-des/Insc
Intellisafe PRO
Options: Alu-hjul Silver DC 21"
Audio9” PS Bowers Wilkins
Eluttag 230V bak
Innertak svart
Mörkt tonade rutor 5 st
Panoramaglastak
Volvo On Call
Airplay

Luftfjädringen har vi valt bort mest p.g.a. vi fick tips att det inte är värt det, men vad vet vi?!
I övrigt har vi två barn.

Tack på förhand för synpunkter. Våra bästa kunskapsområden är inte köp av ny bil...
Då jag har lite problem med min nya xc90 så har jag haft en låne xc90 i en vecka samtidigt med min egna. Har då kunnat jämföra rätt bra. Min bil har inte luftfjädring men det har lånebilen. Har kört den ena bilen först och den andra sen och jämfört på så för att bilda mig en uppfattning. Jag känner ingen skillnad med luftfjädring och den vanliga fjädringen vid normalkörning. jag hade inte lagt till detta.
Jag har "standard" stereon i min, spelar riktigt bra. Grymt nöjd med ljudet, klart bättre än tidigare bilar. Men när jag spelar i min och sen i låne bilen som har b&w så är det skillnad. Betydligt bättre ljud i b&w, grymt imponerande rent av. Men för min del tycker jag det inte är värt 30kkr
Det var exakt ett sådant svar jag väntat på; någon som jämfört. Tack!
simonhalmstad skrev:Bowers & wilkins kostade 20.000kr innan sen tyckte folk här att det var prisvärt & billigt sen höjdes det till 30k

Även luftfjädringen åkte upp ifrån ca 16k till 22k

Panoramataket tycker jag du ska välja till det ger ett härligt ljus in i Kupén.
Luftfjädringen höjde de nog priset på för att det är så otroligt populärt, mer än dubbelt så många XC90 säljs med luftfjädring än Volvo hade planerat för, iaf i England.

Vad bra att du hittade bekymret!

Sen eftersom jag har haft flera T8, det är ga[…]

Problem med Carplay Senus

Prova att göra en hård omstart på[…]

Solenoid b4b

Om jag mins rätt hade alla Volvo fram till Am[…]