Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sharkbait
Henry_Fågeljazz skrev:Här blir det till att prioritera.

Hälsar köpsugen
Henry

Volvo (XC90) har blivit som tyskarna för många svenskar.
av Tage08
Provkörde förra helgen. Tyst, komfortabel och kändes tajtare att köra än min XC60, D5 2014. Och dieselmotor utan något större dieselknatter(ingen aning hur de burit sig åt...) 360 kameran var helt underbar!!! Beställde min D5 Inscription i februari, leverans innan midsommar. Tog en osmium grå med svart inredning. Slutade på 730.000 innan rabatt.
Känner mig helt trygg med valet efter att ha provkört den. Det enda som återstår är att byta bort 20 tums originalhjulen mot Momentums 19 tummare, vill ha ännu mer komfort. Får väl vänta tills momentum börjar säljas/levereras...
av Pmperformance
Var ut i helgen och fick åka den, hade tur var ingen stort pådrag om att de var provkörning på xc90 D5 på bilkompaniet i mora. Så de var bara ta den sa försäljaren, så jag skjutsa runt frugan(gravid 8mån hon satt fint i sätet tyckte hon) och barnet en sväng. Vilken bil alltså, dottern vart imponerad av glastaket, jag av känslan i alla detaljer och hur den låg på vägen. Kändes inte som att man satt i en suv, och nya motorn i dynamic mode(sport) väldigt alert. Hade man haft pengarna hade man beställt en sån.
av turbo4ever
Kul att läsa om positiva intrycken. Inget negativt förutom priset.
Pmperformance skrev:Hade man haft pengarna hade man beställt en sån.
Märkligt beteende och inte ärligt mot försäljaren tycker jag. En provkörning är inte gratis för återförsäljaren heller.
av V60D5AWDPolestar
turbo4ever skrev:Kul att läsa om positiva intrycken. Inget negativt förutom priset.
Märkligt beteende och inte ärligt mot försäljaren tycker jag. En provkörning är inte gratis för återförsäljaren heller.
Detta får man nog ta som försäljare, bygger om inte annat intresse för varumärket, och gillar man varumärket och inte har
råd så kanske man köper en instegare.
av Pmperformance
turbo4ever skrev:Kul att läsa om positiva intrycken. Inget negativt förutom priset.
Pratade bra länge med försäljaren om bilen, diskutera inte priset med han så klart.
Har suttit och byggt bilen på hemsidan och de är klart att priset blir högt då de är en bil som är dyr i grunden i tillverkning.
Som 30åring far åt ett barn och de andra på gång, finns de än bara i drömmen om nya xc90 lika så som en massa andra bilar. Allt handlar om prioteringar så klart. Äger redan va jag tycker är nya bilar en -08 v70 d5 och en -06 bmw 325 e91 vilket i sin tur är fulldyra bilar åt någon annan.
av Sharkbait
Så enbart alla som HAR pengar eller KAN ta ett lån för bilen får provköra bilen, ingen annan?!
Användarvisningsbild
av Jefe
Märkligt tänkande.

Volvo hade visning på sin senaste modell och vill förstås visa upp bilen
för så många som möjligt. Sen om inte alla har förutsättningar att köpa
bilen tror jag inte Volvo bryr sig om.

Sen om du bokar en körning när det inte är visningshelg och du inte tänker köpa
bilen så är väl ditt tänk lite sundare även om många provar bilar som dom kanske
ändå inte kommer att köpa i slutändan.

Ju fler som provar desto större chans har försäljaren att kunna sälja en bil i slutändan
så den kostnaden finns nog med från Volvos sida från början.
av Linqid
Jag tycker de flesta handlare verkar vilja att så många som möjligt kommer och provkör. Många lockar ju med tävlingar, erbjudanden och gratisprylar om man kommer in och provkör så jag tror knappast att säljarna förväntar sig att varje provkörare är en presumtiv kund. Ju fler som provkör, desto fler som pratar om bilen och märket.

Mer nu än någonsin med tanke på att många laddar upp hela sin vardag på sociala medier, i.e gratis reklam.
av Amli
Självklart är det bra om så många kommer och kör deras bilar även om de inte har planer att köpa den där och då. Det rör sig om att kanske plantera ett frö, dvs kunden gillar bilen, funderar och köper en i ett annat skede. Precis det som hände mig t ex när lanseringen av BMW X5 E70 skedde. Köpte en 4 år senare.

Sedan är det mycket ur marknadsföringssyfte. Det finns ingen bättre marknadsföring än mun till mun. Pmperformance säger sig inte köpa en sådan nu men pratar sig ändå varm om bilen. Perfekt reklam.

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]

Tysta sommardäck V90

Farsans Hyundai Kona med Primacy 5 har mer dä[…]