Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Ja, utifrån dessa bilder är Q7 klart en besvikelse utseendemässigt. Jag gillar interiören men inte exteriören. Fronten ser mest stor och framtung ut.

I Sverige tror jag helt klart att XC90 kommer sälja bäst av dem två. Med tanke på hur Audis tillvalslista ser ut lär denna bli en dyr pjäs. Däremot tror jag att Q7 kommer med dess drivlinor bli oerhört fin att köra och XC90 har inte något att sätta emot Audis 3.0TDI motorer.
av chaffis75
Tycker suv:ar börjar tappa i höjd, detta känns mer som en stor bil än en suv, tycker xc 90 också är samma sak men kanske inte lika tydligt.
Fredrik
av Droopy
Q7 är i mina ögon bara en fet padda till bil, fisn en som ser värre ut och det är BMW X6an som bara ser för grotesk ut.
Suvvar i all ära med denna är bara för mycket pansarvagnsstuk. Inredningen......vad tänkte man med där.....

Men smaken är som baken.
av chaffis75
Håller med x6 är också en suv som inte er ut som en suv, en fet padda var ju en ganska bra liknelse :-) Jag tycker personligen också att x6 är väldigt ful, x5 är däremot snygg tycker jag men snyggast är xc90 :-D
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Nu måste Volvo sätta fart och fila mer på sina vea diesel motorer då Volvos fyrcylindriga motor drar mer än audis sexcylindriga. :lol:
av Sharkbait
simonhalmstad skrev:Nu måste Volvo sätta fart och fila mer på sina vea diesel motorer då Volvos fyrcylindriga motor drar mer än audis sexcylindriga. :lol:

Är det så pass?
Användarvisningsbild
av Kaikki
Den drar mer på pappret ja... Men verkligheten är nog en helt annan sak.
av Amli
Ingen av dessa två bilar lär dra det som tillverkarna anger men varför skulle Audis motor dra så mycket mer i verkligheten och inte Volvon?
Användarvisningsbild
av crumpets
Båda kommer dra mer men audins koncept är törstigare så den kommer vid samma effektuttag alltid kräva mer soppa. Audi kan inte trolla, inte Volvo heller. Du kommer alltid ha större förluster i en stor 3-literssexa än en liten 2-litersfyra.
Det Audin kan vinna på på helfordonsnivå vore förstås vikt, det är ju inte alls omöjligt att det är en betydligt lättare bil. Audi är ju inte främmande för att tumma på säkerheten för att öka prestandan.

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]

Tysta sommardäck V90

Farsans Hyundai Kona med Primacy 5 har mer dä[…]