Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Jag ar spånat in på en vit, men risk att det ändå blir någon annan färg när det närmar sig affär, om det ens blir affär....

Hur som åker till paris i morgon för att kolla lite närmare på den :)
Användarvisningsbild
av P210
Folieringen. Någon som har erfarenhet av detta angående skötsel och slitage.
Glömde kommentera det, funderade på det också, knappast bra med avfettning etc:

Du kan tvätta din bil som vanligt, men undvika starka avfettningsmedel och om det är en matt folie så ska man inte vaxa eller polera den. En blank folie kan man till och med polera.
Vi lämnar två års garanti på monteringen av folien. Leverantörerna som tillverkar folien lämnar garantier på färgbeständigheten: 10 år på vit folie, 8 år på solida färger och 6 år på metallic under normalt slitage.
http://carseal.se/skotselradfaq/folieringfaq/
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Färg är ju mycket tycke och smak.. ;) Själv skulle jag inte välja brunstig blå färg. Som någon tidigare i tråden sa, XC90 passar bäst i någon mörk färg. Min favorit till nya XC90 är magic blue. Har man svårt för att bestämma sig för färg på sin nya volvo brukar jag rekommendera electric silver, den blir man nästan garanterat nöjd med. ;)
av Hakan975
Själv tycker jag att det finns alldeles för många silverfärgade bilar..och alldeles för många svarta kläder.
Nej mer färg åt folket !!
Skulle själv inte tveka att ta den blå färgen., den är ju jättesnygg !!
Tänk om det hade funnits "Grabber Orange Metallic" att välja 8)
av agb007
Men folieringen gick väl bara att få i den blåa färgen?

Gillar man matt lack så tycker jag kör!
Alla andra varianter av mattlack som är lackade blir ju inte bra efter en tid.
Din är det ju bara att "avfiltrera"
av para
Vill man lägga 20tusen på foliering så kan man ju välja vilken färg somhelst istället, mattsvart hade nog sett bra ut. Folieringen görs väl ändå externt, nog inget montörerna i torslanda står och pysslar med.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Kan det vara så att folieringen görs på Volvo specialvagnar? ;)
av Dawi
Folieringen är borttagen av Volvo. Sannolikt har de haft lite problem med foliering tidigare på bla V60 så de "vill nog inte riskera missnöjda kunder". I och med att det är en ny bil kan man tänka sig att det blir gnäll om folieringen släpper eller inte håller måttet. I-landsproblemet med färgvalet lever vidare.....
Användarvisningsbild
av c30d3
simonhalmstad skrev:Kan det vara så att folieringen görs på Volvo specialvagnar? ;)
Helt rätt, folieringen görs på Volvo SVS
Huven indikerar öppen

Tack för tips!

Och denna har man sänkt med 10k för att […]

Hej! Ibland så är tomgången lite […]

Ulyd motor Xc90 d5 2007

Den verkar inte gå på alla cylindrar, […]