Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av IamEsse
Såg en i Malmö idag, en matt blå färg som inte verkar finnas i Bygg min Volvo-snurran. T6:a, de körde in på en liten gata och fickparkerade och sedan kom det ut en person med måttstock och mätte avståndet mellan hjul och kant.

Det stod Test vehicle lite varstans på den.
Användarvisningsbild
av grillchips
IamEsse: Jag vet att den matta blåa har gått att välja till på Bygg min Volvo men kan inte hitta den nu, den blåa dök först fram när jag valde R-design men den matta verkar borta. Ruggigt läcker!

Sharkbait: Ironisk eller ser du inte skillnaden? :D
Användarvisningsbild
av MartinS
Mötte en vit idag på lunchen. Jag tycker de ser moderna ut men samtidigt lite Kina... typ.
av Linqid
Jag såg en ny XC90 i trafiken i Göteborg igår och måste säga att den var nästan ännu maffigare "på rull". En riktig eye-catcher.
av Sharkbait
grillchips skrev:Sharkbait: Ironisk eller ser du inte skillnaden? :D
:wink:

Jag tycker att man knappt ser någon skillnad på nya XC90 och gamla XC90 i profil. Volvo borde ha tagit ut svängarna ännu mera än att bara byta ut fronten och baken på nya XC90.

Eller tog Volvo ut svängarna ännu mera när man flyttade ned yttre backspeglarna på dörrsidan. :roll:
av Amli
Förmodligen för att Volvo följer ett visst formspråk. Det är sällan numera att en uppföljande modell skiljer nämnvärt från tidigare generations modell. Ta nya Passat (eller vilken bilmodell som helst inom VAG) som exempel. Just storsäljande modeller tror jag inte chansar man allt för mycket med. Det är lättare när man lanserar en helt ny modell som t ex XC60 där man kan börja med ett ganska blankt papper.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
mm jag är som sagt rädd att den kommer bli "gammal" i utseende för fort. Den kommer aldrig hålla så bra som gamla XC90 gjort (och behöver kanske inte det heller)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Detektivarbete

Hej Jag har en XC70 2002 med en B5244T3 motor. Och[…]

Solgardin bakdörrar

De som sitter i min XC90 är inbyggda i dö[…]

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]