Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av agb007
W.A.P.E. skrev:Bilen har ju pondus helt klart! Men som sagt var är Concept Universe's fina PV huv och var fanken tog sidolinjerna vägen, varken skuldra eller coke-bottle. Någon som vet om bakluckan är delbar, eller har man klantat bort detta?
Tror inte den är delad..
Däremot automatisk öppning via att vifta på fötterna.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Snygg, lite besviken på motorerna, hade gärna sett en stor bensinare. Eller en V8 Diesel. Lyxbilar ska ha stora motorer! :D
Användarvisningsbild
av crumpets
Det är ju det som är så skönt med Volvo! De är innovativa på riktigt. Precis som med aktiv säkerhet med mera så kommer vi titta tillbaka på detta och se att Volvo förstod vad framtiden var, innan ens kunden förstod det.
Användarvisningsbild
av xerent
Synd att den är så dyr att man måste köpa en trisslott för att ha råd med den. Om Volvo fortsätter att lyfta hela modellserien till samma nivå har ingen snart råd att köpa dom!

Dessutom avskyr jag inredningen. Den är hemsk, ser ut som Picasso själv har ritat linjerna. :roll:
Bild

Exteriört ser den okej ut, speciellt med de svarta plastdelarna kring hjulhusen. Utan dom ser det fult ut. Men Horbury > Ingenlath alla dagar.

Så, nu kan ni börja klanka på mig :lol:
Senast redigerad av 1 xerent, redigerad totalt 0 gånger.
av Sharkbait
P210 skrev:Blä! efter Concept XC Coupe hade jag väntat mig något kaxigare!
Den är ju lika slätstruken som en Volkswagen Tiguan, vad är tex catwalken/skuldran på karossen?!?

Bild

Fronten på nya XC90 är slätstruken eller menlös. Det händer inte så mycket. Men bakdelen gillar jag. Påminner om Range Rover ...

Mittkonsolen/armstödet påminner om BMW ...
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Jag tycker den är lik Jeep Grand Cherokee. Vilket är OK för mig. Tycker den är jävligt snygg oxå 8)

Bild

Bild
av Amli
crumpets skrev:Det är ju det som är så skönt med Volvo! De är innovativa på riktigt. Precis som med aktiv säkerhet med mera så kommer vi titta tillbaka på detta och se att Volvo förstod vad framtiden var, innan ens kunden förstod det.
Samma sak kan sägas om VW Lupo samt Audi A2. Behöver inte alltid vara en bra sak mao.
Användarvisningsbild
av Guligan
Snyggt med den långa motorhuven, visst borde man få plats med en rak sexa där... :twisted:

I övrigt hade jag nog inte förväntat mig att den skulle vara så lik nuvarande XC90 som ju formgavs när seklet var ungt.
av Linqid
Bilderna på den i Seashell Beige är - om jag läst rätt på bakluckan - en T5 och verkar vara något av en instegsvariant (svarta, höga rails och tråkigare fälgar) och jag fattar inte varför man låter den dominera så pass mycket bland pressbilderna. I det utförandet ser den okej ut men inte någon wow-känsla på något sätt.

I vitt eller svart däremot med slimmade rails och feta fälgar - jösses! Riktigt läcker. Interiören är helt fantastisk. Läst en del kommentarer på utländska motsvarigheter till TV & AMS och gemene man är helt lyrisk vad gäller interiören (och överlag väldigt positiva till bilen som helhet).

Jag både tror och hoppas att detta blir en succé!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

https://aeromotors.se/kataloog/article/7163682/p-8[…]

Om man skal tävla i NASCAR borde man anskaffa[…]

Det är inte så du råkat ladda ner[…]

@Erik Å , Alla vikter satt på, men ha[…]