Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En ytterst liten hint om hur bilen ser ut får man på den här bilden

http://4.bp.blogspot.com/-oQ8mD_KlITs/U ... C90-02.jpg
Såg en helt omaskerad version av nya XC90 T6 i Kiruna i förrgår, ute i trafik med ett par XC70 som följebilar. De brukar vintertesta Volvosar här uppe. Mäktig front må jag säga, jag hajade verkligen till. Bilen är väl 495 lång om jag minns rätt, men på gott och ont såg den inte så stor ut. Men väcker väldigt ha-begär, hos mig iaf!! :)

Här är en video på nya XC90. Gräsligt ful med svart inredning i den tycker jag. Dessutom är nackstöden & stolsryggens baksida täckt med plast, SNIKET :lol:
simonhalmstad skrev:Dessutom är nackstöden & stolsryggens baksida täckt med plast, SNIKET :lol:
Sniket eller inte vet jag inte men förutom att det är fult så tycker jag hela bilen får en mycket hårdare och otrevligare känsla. Konstig kombination av deras lyxprofilering samtidigt som baksätet ger intryck av att vara anpassat för dagisfröknar att använda för utflykter :(

Tycker den har sina poänger ändå men mest besviken är jag över hur låg markfrigång den har i förhållande till bilens storlek och höjd. Ungefär som en av Passats SUV:ar. Den ser ju mest ut som en förstorad vanlig kombi i mina ögon.

Edit: förarmiljön var ju däremot mums! Samtidigt tråkigt att man snikutrustar en bil som vad jag förstår är en PR-bil. Ägs av Volvo fortfarande iaf. Hade velat se t.ex orrefors-knoppen.
simonhalmstad skrev:

Här är en video på nya XC90. Gräsligt ful med svart inredning i den tycker jag. Dessutom är nackstöden & stolsryggens baksida täckt med plast, SNIKET :lol:
Ogillar du mörka inredningar generellt eller just i XC90? Jag tycker nästan den är snyggare än den ljusa, och redan den ljusa är ju riktigt fin!
Schmoyoho skrev:Tycker den har sina poänger ändå men mest besviken är jag över hur låg markfrigång den har i förhållande till bilens storlek och höjd. Ungefär som en av Passats SUV:ar. Den ser ju mest ut som en förstorad vanlig kombi i mina ögon.

Edit: förarmiljön var ju däremot mums! Samtidigt tråkigt att man snikutrustar en bil som vad jag förstår är en PR-bil. Ägs av Volvo fortfarande iaf. Hade velat se t.ex orrefors-knoppen.
Jag skrev något liknande i en annan tråd, men Four-C i XC90 innebär ju luftfjädring och därmed justerbar höjd. Såväl instegsläge som motorvägsläge ska finnas, bl a. Bilen står i klippet stilla med dörrar öppna och bör därmed vara i det förstnämnda.

På vilket sätt är den snikutrustad? Det är ju en Incscription. Växelväljaren från Orrefors kommer enbart med T8.
Linqid skrev:
simonhalmstad skrev:

Ogillar du mörka inredningar generellt eller just i XC90? Jag tycker nästan den är snyggare än den ljusa, och redan den ljusa är ju riktigt fin!
Det är just i nya XC90 jag inte tycker det passar med svart, vet inte riktigt varför men tycker det ser extra plastigt ut med mörkggrå/svart plast. Tror inte man lagt märke till det så mycket om det var ljus inredning med den ljusa plasten. V70/XC70 sport edition tycker jag är fina invändigt de har dom lyckats bra med och dom är ju mörka invändigt. :)

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]

Tysta sommardäck V90

Farsans Hyundai Kona med Primacy 5 har mer dä[…]