Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

I helgen är det bröllopsdags för prins Carl Philip och Sofia Hellqvist. Till och från vigseln, luncher och middagar skjutsas gästerna i nya Volvo XC90.

http://www.vibilagare.se/nyheter/prinse ... ted&page=1

Detta torde innebära att man slipper den långa leveranstiden?
perfekt reklam för sverige och volvo.
Undrar om dom redan är bokade till kunder när gästerna har åkt färdigt? Annars ett gyllene tillfälle att slippa väntetid.
Kul för de, antar jag. Däremot skulle jag tycka det var roligare om SÄPO köpte in några svarta T6:or eller rentav kanske en T8? Alltid kul att se SÄPO:s S80-flotta. Kan ju inte vara dyrare än att köpa in t.ex BMW X-modeller med typ V8-V12 som de redan har några av.
Schmoyoho skrev:Kul för de, antar jag. Däremot skulle jag tycka det var roligare om SÄPO köpte in några svarta T6:or eller rentav kanske en T8? Alltid kul att se SÄPO:s S80-flotta. Kan ju inte vara dyrare än att köpa in t.ex BMW X-modeller med typ V8-V12 som de redan har några av.
Många av de S80 du ser när kungen med familj/sällskap glider förbi i kortege tillhör inte SÄPO utan Hovstallet. Vissa tillhör givetvis SÄPO, men långt ifrån alla.
Linqid skrev:Många av de S80 du ser när kungen med familj/sällskap glider förbi i kortege tillhör inte SÄPO utan Hovstallet. Vissa tillhör givetvis SÄPO, men långt ifrån alla.
Kanske bara är skadad av att ha sett för många action-filmer. Brukar vara svarta sedaner med tonade rutor och V8:or (och dolda blåljus förstås), inte ljusfärgade V70-dieslar :shock:

Har dock sett ett klipp på youtube som jag tror var från något knugligt bröllop och då var det åtminstone en eller två S80:s med dolda blåljus. Några med flaggor på framskärmarna också men svarta med tonade rutor iallafall. Såg lite fränt ut ändå 8)

Edit: Kanske är nördkuriosa men gjorde en sökning på en av dessa S80:s och enligt trafikregistret är det en "S80 Nationell" som är registrerad på Volvo Car Sweden. En bepansrad T6:a på 3130 kg :shock: Ungefär samma vikteffekt som på valfri 140-hk Volvo.
Gjorde sök på S80n som låg bakom häst och vagn ekipaget. Den var faceliftad med ny grill och kördes på DRL, men det ska vara en MY12..? Stog reggad på Säpo och hette S80 Nationell med ca 19000 mil på mätaren

Alla bromsok är nya.. och glidpinnarna &aum[…]

Även motorstyrningen hos en diesel måst[…]

Vad bra att du hittade bekymret!

Sen eftersom jag har haft flera T8, det är ga[…]