Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag tror att de andra motorerna T5 Awd & D4 kommer framåt hösten, har hänt tidigare att dom slänger in nya motorer mitt i modellåret på bilen.

Såg nyss att de har plockat bort momentum alternativet i bygg din volvo, nu finns bara inscription & r-design plus att det har skett några prishöjningar på bilen.
av Linqid
simonhalmstad skrev:Såg nyss att de har plockat bort momentum alternativet i bygg din volvo, nu finns bara inscription & r-design plus att det har skett några prishöjningar på bilen.
Det har varit så i flera veckor men det känns snarare som en miss för det känns något osannolikt att Inscription/R-Design skulle vara "bas".. Men vem vet.
av Linqid
XC90_Executive skrev:Det är bara Inscription och R-design nu till en början. Momentum kommer senare till Sverige.
Lite udda kan man tycka. Vet du anledningen och vad senare innebär?

Ang. D4 ser jag inte vad den fyller för funktion. Lägga 6-700 tkr på en sådan här bil och åka framhjulsdrivet med klen motor, jag ser inte vitsen..
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag hörde bara senare i höst.

Jag antar att det är för att dom som kommer ska vara hög klass, men det är bara en gissning. :) I USA finns det T6 Momentum som demobil.
av Amli
Jag hörde även samma sak om R-design. Den har inte börjat tillverkats ännu och kommer först lite längre fram i sommar/höst, men den går däremot att beställa.
av CriticalBill
Är egentligen inte ute efter prestanda men visst är det roligt men motor, speciellt om man skall iväg från korsningar osv. Jag blir snart trebarnspappa och vill ha en bekväm långfärdsbil. Har en fru som är livrädd för flygplan så det blir mycket bilsemestrar och då vill man åka bekvämt. D4:an låter bra i mina öron men tyvärr kan jag inte vänta så länge så det lutar åt en D5. Det enda som stör mig med xc90:an är ratten! xc60 ratten känns mycket mer greppvänlig och "köttig".

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]

Tysta sommardäck V90

Farsans Hyundai Kona med Primacy 5 har mer dä[…]