Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
#840933
Om de bygger en V90 Cross Country och ger den några mm högre markfrigång och lite plastdetaljer kan det ju vara. XC70 har ju faktiskt haft betydligt högre markfrigång och större hjul än V70. Det vore trist om den modellen försvann helt. Men jag antar att XC90 kanske tar över den rollen i så fall.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#840967
Har inte Volvo sagt att dom ska fokusera på suvar? Då tycker jag det är lämpligt Volvo har en xc80 i programmet som ersätter xc70.
Användarvisningsbild
av MartinS
#841273
Man lär ju knappst skippa en storsäljare som xc70 oavsett vad de kommer heta framöver, V90CC kanske?

Själv funderar jag på om man kommer kunna köpa en xc60CC framöver? Nya xc60 är ju inte så xc inriktad längre.
av Sharkbait
#841286
XC90 (15-) ersätter den förlegade XC90.

V90 ersätter V70.

Den nuvarande XC70 lär inte försvinna. Den borde heta XC90, så som V70 och XC70 heter idag men eftersom Volvo har kvar namnet XC90 till den nya XC90 så måste den nya XC70 få ngt annat namn. Vilket känns märkligt.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#841335
Men då skulle ju Volvo bara ha två suvar kvar, XC60 & XC90, för CC verkar ju inte vara någon riktig terrängversion som XC bilarna. CC handlar väl mest om kosmetika.
av Linqid
#841922
simonhalmstad skrev:Men då skulle ju Volvo bara ha två suvar kvar, XC60 & XC90, för CC verkar ju inte vara någon riktig terrängversion som XC bilarna. CC handlar väl mest om kosmetika.
Vilket inte är färre än innan, XC70 är ingen SUV. Volvo har gjort klart att alla bilar med gummistövlar framöver ska heta Cross Country, medan rena suvar ska behålla XC-prefixet.
Vilken lampa ska jag köpa?

Glaset är orange. Lampan är klar. Till […]

KDS

Oljebyte på en ny bil

Det kan jag inte fatta....... vad är fö[…]

Elschema P210 Duett -60 6V

Det som skiljer mest är hastighhetsmätar[…]