Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Jodå, det fungerar visst i min XC90. Har gjort ett bra tag nu. Det är en 2019, så den har Sensus med flera års marginal. När internetåtkomst fungerar, vilket det gör nästan alltid, så får jag trafikinformation också.
Däremot fungerade det inte i XC70:n häromdagen, trots att den hade tillgång till internet.
att du får färgade linjer som visar flödet i trafiken? Jobbar på ÅF och volvo har fortfarande inte löst detta, har varit strul sedan början av april och fortfarande inte löst.
Jajamen, jag har både färgade linjer och symboler. Körde 194 mil runt midsommar och det fungerade hela tiden, tror jag. Jag har stängt av de gröna linjerna så jag ser bara problemen, om det finns några. Den visade vägarbeten och ändrade flitigt vad som skulle visas runt trafikolyckor, där förhållandet ändrades efterhand som tiden gick och vi närmade oss platsen.
Navigatorn beräknade rutter runt problemen, antingen från början eller så dök det upp ett meddelande om att situationen ändrats och jag fick frågan om jag ville acceptera en ny rutt, vilket är precis vad jag har ställt in bilen till att göra.

Men det har varit en period för ett tag sedan där det inte fungerade för mig heller, i XC90:n. Och i vår XC70 fick jag inga gröna streck för två dagar sedan heller. Den är från 2016 och har RTTI.
Hej, kan bekräfta från Volvo car verkstad att det är kända problem med RTTI och leverantören jobbar på saken.
En parallellfråga, eftersom det inte verkar drabba alla, hur ser man vilken version av sensus kartapp man har, eller för den delen programvara på hela infosystemet? (V90 2021 T6 recharge)
På själva kartsegmentet ser du versionsnumret via Download Manager. Där kan du titta på kartor. Då får du upp en lista på alla som finns inlagda. Det finns en flock för Skandinavien är en, Tyskland en annan, Italien en tredje osv. Trycker du på pilen vid kartans namn ser du fler detaljer och där står versionsnumret också. Det senaste är 1510.
Om man kan se versionen på den programvara som hanterar kartan också minns jag inte. Det gick i den XC70 jag hade tidigare, men det var ju en tidigare version av Sensus i den.
Jag letade lite i bilen men det verkar inte som om själva navigationssystemets programvaruversion visas i bilen.

Men trafikinformationen fungerar. Den är bilden är från idag (2025-07-09).
Trafikkarta.jpg
Trafikkarta.jpg (116.16 KiB) Visad 33 gånger

Absolut, att det är låskistan är j[…]

0,6mm ska stiften ha enligt dem jag köpte d[…]

Kom du fram till något vad det skulle kunna […]

I de båda urtagen finns en plasttunga. Pr&ou[…]