Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Keiser
Xanthopteryx skrev:Pris för drag, styrenhet och programmering?
Betalade knappt 4500kr för drag, styrenhet, muttrar och knapp (dock fel knapp* så jag får köpa en ny, ca 250 kr eller 130 kr på skroten). Montering, diverse småplock (säkring, tejp, skydd mm) och programvara knappt 3500kr så totalt under 8000kr. Programvaran kostade 225kr (installationen inbakat i monteringsposten).

*finns en knapp för enbart drag (den jag fick med), knappsats med 2 fällbara+dummy och 2 fällbara + krok (som jag ska ha)
av Singemoller
Hej !
Har monterat begagnat drag från bildelsvasen idag, men inte gjort programmering ännu. Knappen lyser inte, och det händer inget när jag trycker på den. Vet någon om det är normalt, kommer det igång först när programmeringen är gjord ?
av UnleashFusion
Singemoller skrev: mån 14 apr 2025, 19:02 Hej !
Har monterat begagnat drag från bildelsvasen idag, men inte gjort programmering ännu. Knappen lyser inte, och det händer inget när jag trycker på den. Vet någon om det är normalt, kommer det igång först när programmeringen är gjord ?
Du behöver nog programmeringen innan du kommer kunna "använda", eftersom bilen i sig var ju inte reggad med dragkrok från början så funktionen är typ "avaktiverat"
av volvomikke
(översatt från tyska)

Ja, vad jag vet måste TRM vara registrerad innan knapparna fungerar. TRM samverkar med luftfjädring (om installerad) och strålkastarnivellering, varning för döda vinkeln etc
Användarvisningsbild
av apersson850
Keiser skrev:...finns en knapp för enbart drag (den jag fick med), knappsats med 2 fällbara+dummy och 2 fällbara + krok (som jag ska ha)
Ger man sig på det här på en XC90 är det antingen en knapp för drag eller två för luftfjädringen + en för kroken.
S70, batteri/el-fel

Kan man testa dem och se om de är hela elle[…]

För mycket camber 940.

Går det att hitta kortare men i övrigt […]

-99 V70 2.5T ojämn tomgång

Har du en MAP-givare gömd bakom kylarens &oum[…]

Beställt hem olja för ett "mell[…]