- tis 04 feb 2025, 15:19
Jag har nu min första bil med VOC V90 MY20. I Norge kommer de att stänga av 2G-nätet i augusti 2025, 3G-nätet är redan avstängt. Vad handlar egentligen hela VOC-grejen om? Vad är så viktigt med detta? Det är möjligt att jag inte förstår behovet, men jag tror också att de allra flesta klarar sig fint utan det. Funktioner som var är bilen nu, öppning, låsning, start av förvärmning, statistik och servicepåminnelse. Jag behöver inte kontrollera allt detta från någon app. Förvärmning kan nog programmeras med parkeringsvärmaren i bilen Jag låser/låser upp bilen vid bilen, jag förväntar mig att bilen står där jag är eller där min fru lämnade den. (övervakar inte min fru). Jag får information om förbrukning och körsträcka i bilen, och jag påminns även om service. För mig kommer elimineringen av VOC inte att ha någon betydelse. Vad gäller SOS hoppas jag att jag eller någon som går förbi ska kunna ringa efter assistans. I Norge har vi ingen FM-radio (endast lokalradio), de introducerade DAB+ för flera år sedan. Om jag saknar Spotify måste jag bara få det över min telefon med Bluetooth.
Gubbe med hatt i blå Volvo V90 CC D5 MY20