Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Har V90 D4 2020 (tillverkad oktober 2019) med navigation tillagt i efterhand men har inte Kurvtagningsstöd som val i bilen. Vilket får mig att tro att jag har Pilot Assist gen 2. Försökt läsa lite här på forumet men undrar om det är möjligt att uppgradera bilen till Pilot Assist gen 3 och får kurvtagningsstöd eller är någon mer hårdvara som behövs som gör att det inte är möjligt?
Dejan195 skrev: tor 30 jan 2025, 13:19 Hej
Har V90 D4 2020 (tillverkad oktober 2019) med navigation tillagt i efterhand men har inte Kurvtagningsstöd som val i bilen. Vilket får mig att tro att jag har Pilot Assist gen 2. Försökt läsa lite här på forumet men undrar om det är möjligt att uppgradera bilen till Pilot Assist gen 3 och får kurvtagningsstöd eller är någon mer hårdvara som behövs som gör att det inte är möjligt?
har du kollat med Bilia ifall dom har mjukvaran? vet att några få modeller kunde man uppgradera från gen2 till gen3. men det handlade mest av XC40, V60 och XC90.
Sen vet jag att orbit(orbitforum) som har kunnat göra det med sin program(inget jag provat men hört/sett några på forumet har det programmet och den är underbar(likvärdig eventuellt bättre än VDASH)
Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&o[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Hei, hentet ny bil- for meg i går. Vil gjer[…]

Är fästet helt och sitter som det ska?