Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
Vad är eran erfarenhet av Nappa läderklädseln kontra den vanliga klädseln i skinn? Flera bilar jag kollat på så känns den i nappa veckig. Eller finns det något man kan göra för att undvika det? Kollar man på en Mercedes E-klass så känns klädseln fräschare generellt efter ca 12 000 mil.
Användarvisningsbild
av apersson850
Tycker de ventilerade skinnstolarna i min 2019 ser tämligen nya ut, även efter 17500 mil.
av 246
apersson850 skrev:Tycker de ventilerade skinnstolarna i min 2019 ser tämligen nya ut, även efter 17500 mil.
Tror du det går sätta in stolar med nappa i en bil med full-el på förarsidan, eller kan det saknas något till ventilationen?
Användarvisningsbild
av ShogunX
Det korta svaret är att det fungerar. I stort avgör bilens utrustning från fabrik hur stor del av andra funktioner som går att installera utan större modifikationer. Är målet att endast uppgradera säten med värme till de säten med ventilation är det enklare än i andra fall. Är målet däremot att också uppgradera samma säten till säten med ventilation men även med sidostöd, massage samt ventilation i baksätet krävs att bilen har en viss utrustning från fabrik för att slippa omfattande modifikationer.
av Misemise
[quote="ShogunX"Är målet däremot att också uppgradera samma säten till säten med ventilation men även med sidostöd, massage samt ventilation i baksätet krävs att bilen har en viss utrustning från fabrik för att slippa omfattande modifikationer.[/quote]

Hur omfattande modifikationer talar vi om? Har kikat lite undertill och det _ser_ ju vid första anblick tämligen modulärt ut med kontakterna under sätet, har dock endast vanliga elsäten med värme utan minne på min v90cc. Att eftermontera ventilerade säten med minne för framsäten vore intressant, gärna med massagefunktionen också såklart.

Jag bara antog att det mest är mjukvaran eller någon styrenhet som vore kruxet. Men man kanske kan uppdatera den med VIDA eller vad de nu använder?
Varför byta? XC60

Det spelar nog ingen roll vad andra tycker, du har[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]