Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V90Förare
Hej !
Kikar på denna S90 https://www.blocket.se/annons/uppsala/v ... 1002043947 och har varit i kontakt med säljaren ang att dra ned priset från 230kkr. Jag motiverade med att den är för högt värderad och har körförbud som mina argument.

Han kontrade detta och sa att det är baserat på marknaden och levereras med nybesikt.
Hur skulle jag kunna dra ned priset och vad är rimligt pris på denna S90 ?

https://www.blocket.se/annons/uppsala/v ... 1002043947
av V90Förare
:sick: 25k mil är mycket men miltalet spelar ej så stor roll för mig egentligen. Efter att ha ägt fd taxi bilar som rullat över 35k mil och nuvarande bilen som är en V90 på 44,5k mil så är 25k mil nybils känsla :-D

Vad skulle jag kunna argumentera för att sänka priset med ?
SoV däck ?
Service ?
Besiktning ?
You name it
av UnleashFusion
V90Förare skrev: tor 14 nov 2024, 17:58 :sick: 25k mil är mycket men miltalet spelar ej så stor roll för mig egentligen. Efter att ha ägt fd taxi bilar som rullat över 35k mil och nuvarande bilen som är en V90 på 44,5k mil så är 25k mil nybils känsla :-D

Vad skulle jag kunna argumentera för att sänka priset med ?
SoV däck ?
Service ?
Besiktning ?
You name it
Mjae, eftersom säljaren lovar att den skall gå igenom besiktning så är väl det. sen eventuellt vinterdäck(ser inte ut som det följer mednågra och att servicen är gjort. att automatlådan är spolad/skall spolas
Användarvisningsbild
av Ardal
Förstår att du fastnat för den. Det är mycket utrustning och stark motor, för relativt låg summa ändå så. Hur mycket i nedsättning hade gjort dig nöjd? 10-15k borde du ändå enkelt komma ner.

Dock får du tänka på att denna är tillverkad 2016, alltså allra första batchen som tillverkades. Har själv en V90 tillverkad 2016, men min är D3 som är relativt straight-forward utan balansaxlar eller powerpulse system som brukar gå sönder förr eller senare. Dessutom är det fortfarande samma motor, bara att de klämmer ut mer hk med fler och starkare turbon. Sånt brukar ju belasta motorn över tid. Det är ingen 2.4 D5a som var pålitliga.
B230F går fett

Okej, jag hade ingen avgasläckage men de kans[…]

Rycker vid kallstart V60 T4

Läst ut felkoder? Nu lyser för visso int[…]

Felkodsläsare till Motronic 4.4 är myck[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Oljud från fjäderbenslager förknip[…]