Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pholm
Någon som vet vad 3.2.5 bidrar med. Volvo support vet inget och hänvisar till verkstaden och de vet inget...... support för panoramatak är luddigt och uppdateringen måste ske på verkstad.
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag misstänker att anledningen till att det måste ske hos ÅF är att det är en stor uppdatering där de kommer försöka ”bota” alla buggar de har fått sådan massiv kritik för.
av least
Snarare för att uppdateringen påverkar underliggande system, som inte kan vara inaktiva vid en OTA-uppdatering.
Därför krävs en sladd.
av apettersson
Jag är ny på det här med mjukvara, men var nyss till Volvo ÅF och la in ny mjukvara pga att förra ägaren kört runt med gammal väldigt länge. Fick då 3.1.10 (V90 -22) och det kostade mig 1500kr. Fine tänkte jag, nu blir det ju gratis framöver….. och nu finns en ny redan som inte är tillgänglig OTA .

Hur fungerar det egentligen, ska man betala 1500kr några gånger per år för att bli av med irriterande buggar? Hur gör ni andra som haft systemet ett tag?
av Cokeisit
Kommande versioner kommer vara OTA igen. Ibland släpper de någon som endast kan fås via verkstad men nästa brukar finnas OTA och den inkluderar allt tidigare så det har inget med att bilen måste vara inkopplad eller dylikt.
Kan inte lägga i växel V70

Tack för svar! Det visade sig att det var ena[…]

760 tändningslås?

Kabelbrott på kabeln till solonoiden var fel[…]

Hjälp med Vida

Köpte en fläkt från skroten med de[…]

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så bli[…]