- tor 03 feb 2022, 02:18
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.
Moderator: Moderatorer
Mamel skrev:Hej,Ha, jag hittade svaret själv i manualen. Den angivna körsträckan beräknas efter historiskt körmönster står det. Om det stämmer skulle jag alltså komma 70 km på en laddning. Isf vore jag mer än nöjd.
Får man väcka liv i denna tråd med en anslutande fråga? När jag laddar batteriet fullt anger appen (och bilen) en förväntad körsträcka om 70 km. Jag inser förstås att man i verkliga livet inte uppnår eller ens kommer i närheten av WLTP-cykelns 85 km, men borde inte appen/bilen visa den teoretiska maxsträckan? Vad säger era appar?
Har en V90 T8 2022 late, alltså med stora batteriet. Har ännu inte provat hur långt jag rent faktiskt kan köra i pure-läget.
Mamel skrev:Nix, riktigt så trevligt blev det inte. Lite drygt sex mil bara, trots försiktig körning.Mamel skrev:Hej,Ha, jag hittade svaret själv i manualen. Den angivna körsträckan beräknas efter historiskt körmönster står det. Om det stämmer skulle jag alltså komma 70 km på en laddning. Isf vore jag mer än nöjd.
Får man väcka liv i denna tråd med en anslutande fråga? När jag laddar batteriet fullt anger appen (och bilen) en förväntad körsträcka om 70 km. Jag inser förstås att man i verkliga livet inte uppnår eller ens kommer i närheten av WLTP-cykelns 85 km, men borde inte appen/bilen visa den teoretiska maxsträckan? Vad säger era appar?
Har en V90 T8 2022 late, alltså med stora batteriet. Har ännu inte provat hur långt jag rent faktiskt kan köra i pure-läget.
Mamel skrev:I går gjorde jag ett test under idealiska väderförhållanden, i pure-läge och med ägg under gaspedalen. 50-, 70-, 80- och 90-vägar och jag höll fartbegränsningarna. Kom hela 84 km, så det får man väl vara nöjd med. Bara en km mindre än WLTP.Mamel skrev:Nix, riktigt så trevligt blev det inte. Lite drygt sex mil bara, trots försiktig körning.Mamel skrev:Hej,Ha, jag hittade svaret själv i manualen. Den angivna körsträckan beräknas efter historiskt körmönster står det. Om det stämmer skulle jag alltså komma 70 km på en laddning. Isf vore jag mer än nöjd.
Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]