Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av morfarginko
#1578926
Tidigare fick jag alltid varning om jag glömde låsa bilen tex. Eller om den låstes upp när jag var på jobbet osv.

För en tid sedan slutade detta fungera, märkte det då jag glömt låsa den ett par ggr senaste månaden.

Dubblekollat på mobilen att jag har notiser tillåtna från appen och kollat i appen att pushnotiser är påslagna för just billarm och olåst.

Nån som känner igen och har idé?
av morfarginko
#1578930
valln skrev: fre 17 maj 2024, 17:04 Provat att logga ut och in igen?
bra idé!
Xanthopteryx skrev:Kolla också så inte telefonen tycker att den appen skall ingå i batterisparläge för då undertrycker den en hel del.
ahh jag har ofta det, kan man ändra så den är aktiv ändå?

såg även nu att "appaktiviteter i bakgrunden" inte var ibockad.
av morfarginko
#1579053
Xanthopteryx skrev: fre 17 maj 2024, 17:23 Ja, på android kan du det och du har ju i princip svarat själv på frågan. =)
Beroende på version av android så heter det lite olika men kan finnas under batteri till exempel och leta vidare där.

https://www.verizon.com/support/knowledge-base-202648/
Hmm, jag har iphone och hittade inte var man ändrar det. Men bockade iaf i att den ska få jobba i bakgrunden, hoppas det räcker. Ska testa låta den stå olåst nu.
av Agantyr
#1579549
I bilar med AAOS (Google) så kom varning för olåst bil ganska nyligen. Varning för utlöst larm saknas fortfarande efter så många år med AAOS.
Kikar man i appen över vilka push-notiser som den kan skicka så finns just nu bara olåst bil och ny mjukvara. (V90 MY22 late)

Tycker att det är dåligt av Volvo att efter mer än 3 år med AAOS inte ha implementerat funktioner som fanns i Sensys.
Handbroms v70n 2006

I min värld bytes slitna skivor alltid parvis[…]

2023 xc60 fälgar.

Tack, är villig å hålla med, mer […]

Tack för svaren. Volvo backade upp er ang&ari[…]

Absolut, dom sakerna sker. Men så överb[…]