Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sewen
@Printscreen, Vet inte hur det är i din bil men på Sensus-bilarna kan man ställa in när det ska börja blinka. Om det bara är lite över skyltad hastighet eller 20km/h osv. Det kanske hjälper dig en aning iaf.
Lövet skrev: tis 19 dec 2023, 16:01 Tyvärr lagkrav från 2023. Vilket är helt sjukt med tanke på hur dåligt det fungerar.
Hej! Jag menar ju då att produkten inte fungerar som den ska, och det borde kunna gå att reklamera? Har du koll på vilken lag som åberopas?

Att den blinkar redan 5 km/h över gör ju att minsta nedförsbacke sätter igång blinket även om bilen skulle ha koll på hastigheten.
av Lövet
Printscreen skrev: fre 29 dec 2023, 17:17
Lövet skrev: tis 19 dec 2023, 16:01 Tyvärr lagkrav från 2023. Vilket är helt sjukt med tanke på hur dåligt det fungerar.
Hej! Jag menar ju då att produkten inte fungerar som den ska, och det borde kunna gå att reklamera? Har du koll på vilken lag som åberopas?

Att den blinkar redan 5 km/h över gör ju att minsta nedförsbacke sätter igång blinket även om bilen skulle ha koll på hastigheten.
Du kan ju testa att åberopa konsumentköplagen. Jag har dock lite svårt att tro att det kommer klassas som fel.
av perhall
Sensus har jag haft i flera bilar och hastigheten som visas är ofta helt uppåt väggarna, t ex 100 på en 30-sträcka nära mig i samtliga Sensus-bilar.

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]