Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

bem skrev:Tog mod till mig och installera mjukvara via OTA (Over The Air) idag, version 2.13.1.
Hittills inga problem.
Har V90 T6 Recharge MY22 early med Google infotainment.

https://www.volvocars.com/se/support/ca ... ease-notes
Du är modig du! :-D
EbbevonVolvo skrev: lör 09 dec 2023, 02:45
bem skrev:Tog mod till mig och installera mjukvara via OTA (Over The Air) idag, version 2.13.1.
Hittills inga problem.
Har V90 T6 Recharge MY22 early med Google infotainment.

https://www.volvocars.com/se/support/ca ... ease-notes
Du är modig du! :-D
Skoja bara, men jag vill absolut inte få en bil som inte går att köra med eller haltande funktioner, efter en uppgradering av mjukvaran. Har ju hänt för en del med Google infotainment förr. Inte så kul. Haltande funktioner eller funktioner som slutat funka efter en uppgradering har jag varit med om flera gånger med min bil, men aldrig att bilen inte gått att köra med. So far.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Jo, jag vet vad Google systemet har ställt till det för vissa. Så därför tycker jag att du var modig som körde in uppdateringen. Lyckligtvis har det blivit mindre strul efter uppdateringar nuförtiden. Min fundering är när, och om, Volvo kommer att komma ikapp med vad dom lovat.

Jag har alltid gillat och varit nöjd med mina Volvo jag haft, men nu senast när jag skulle ta steget till helelbil så tyckte jag att operativsystemet var alldeles för dåligt. Nu har jag fått smak på Mercedes och undrar uppriktigt hur jag ska kunna byta till något annat. Känns som jag hittat hem nu. :-)
pholm skrev: mån 11 dec 2023, 11:54 Med 2.13.1 så är äntligen, efter 1.5 år felet med USB stöds ej löst. Inga nya fel än... V90 MY22 Late
Bättre sent än aldrig då. Skönt med ett problem mindre.
V90 CC MY22 early. Installerade utan problem. Dock försvann mina stationer i radion märkta som favoriter. Men det var en enkel match att lägga in dem på nytt.
Rolle38 skrev: mån 11 dec 2023, 16:30 V90 CC MY22 early. Installerade utan problem. Dock försvann mina stationer i radion märkta som favoriter. Men det var en enkel match att lägga in dem på nytt.
Enligt releasenotes måste favoritkanalerna sparas på nytt.

”Problemen med att radion saknar ljud och tog lång tid att starta har förbättrats. När denna uppdatering har installerats återställs radiofavoriterna för samtliga användarprofiler vilket gör att favoritkanalerna måste sparas igen”

Är man bekväm av sig och inte har n&arin[…]

Tack för snabbt svar , men hur felsöker […]

Finns det överhuvudtaget vinterdäck uta[…]

Nu är jag inte alls inläst på tekn[…]