Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sundlof81
Hade bilen inne på service idag på icke Volvo verkstad. Var dags för kamrem och det vanliga vid 15 k service. Hämtade bilen och då fick jag reda på att nedre spindelled var lite glapp och behövdes snart bytas.

Enligt verkstaden så var man tvungen att byta hela bärarmen pga dum konstruktion och detta drog upp priset förstås. Dom hade haft några Volvos nu med denna åkomman.

Sa att detta kan vi ta närmare besiktningen och betalde den redan dyra service och åkte hem.

Kollade vad nedre bärarm kostade på nätet och det var runt 2500 komplett men alla sålde ju endast spindelled separat.

Då måste det väl gå att bara byta den och inte hela bärarmen?

Tänkte jag skulle få några svar innan jag åker upp och ifrågasätter detta.

Jag är nöjd med verkstaden och tror inte dom försöker blåsa mig. Allt dom påpekat innan har var dåligt men det har jag kunnat åtgärda själv

Bilen är en V90 CC 17.
av sundlof81
13 200 gav jag för en vanlig service. Då var det kamrem, vattenpump, drivrem och bromsoljebyte. Kollade inte ens var Volvo skulle ta, är lite trött på personalen där.
av Xanthopteryx
Oki, tack.
Visst är det tröttsamt när märkesverkstäder ger en den känslan.
Kände så förut för en märkesverkstad här men bytte till en annan (också märke) och den liraren jag har där gillar jag skarpt. Hoppas han jobbar kvar länge till.

Ja, såg det.

Mest troligt så ja! Här har du nippel […]

Som titel beskriver låg på en skogsv[…]

blir man 3 eller 4 så rekommenderar jag V90/[…]