Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, har en hel + stor bilförsäkring hos Volvia. Idag körde jag in i en trottoarkant vilket både punkterade mina vänster däck (fram o bak) samt stötte rejält fälgarna som är på 19’ R design Diamond cut. Undrar ifall försäkringen täcker sådant? Har även köpt någon slags garanti på 6000kr som täcker hela bilen när jag köpte själva bilen för 8 månader sedan. Denna garanti är giltig i 2 år så det är inom tiden. Det jag undrar basically är ifall jag kommer behöva hitta själv r design fälgar eller ifall försäkringen täcker det samt ifall de täcker även nya däck.
Obs! Fick inte nån riktig svar från Volvia när jag ringde in för bärgning angående ifall försäkringen + garantin täcker för fälgarna eller inte. Fälgarna som stöttades var vänster fram och bak. Garantin jag köpte heter ”Gosafe fragus complete garanti”
Senast redigerad av 1 Bakeralshemerty, redigerad totalt 0 gånger.
Bakeralshemerty skrev: lör 27 maj 2023, 19:35 Hej, har en hel + stor bilförsäkring hos Volvia. Idag körde jag in i en trottoarkant vilket både punkterade mina vänster däck (fram o bak) samt stötte rejält fälgarna som är på 19’ R design Diamond cut. Undrar ifall försäkringen täcker sådant? Har även köpt någon slags garanti på 6000kr som täcker hela bilen när jag köpte själva bilen för 8 månader sedan. Denna garanti är giltig i 2 år så det är inom tiden. Det jag undrar basically är ifall jag kommer behöva hitta själv r design fälgar eller ifall försäkringen täcker det samt ifall de täcker även nya däck.
har du någon Volvo-ÅF/Verkstad i närheten? om Volvia godkänner bör din närmsta auktoriserad-volvo ÅF fixa det.(förutsätter att du behöver åka för skadeverkstad för "inspektion"/eventuellt ta kort och göra det digitalt. Du skall inte behöva leta fälg&däck. men jag har inte varit i denna situation just med fälg och däck men kaross/lackskador har man varit med om flertal gånger.
UnleashFusion skrev: lör 27 maj 2023, 19:40
Bakeralshemerty skrev: lör 27 maj 2023, 19:35 Hej, har en hel + stor bilförsäkring hos Volvia. Idag körde jag in i en trottoarkant vilket både punkterade mina vänster däck (fram o bak) samt stötte rejält fälgarna som är på 19’ R design Diamond cut. Undrar ifall försäkringen täcker sådant? Har även köpt någon slags garanti på 6000kr som täcker hela bilen när jag köpte själva bilen för 8 månader sedan. Denna garanti är giltig i 2 år så det är inom tiden. Det jag undrar basically är ifall jag kommer behöva hitta själv r design fälgar eller ifall försäkringen täcker det samt ifall de täcker även nya däck.
har du någon Volvo-ÅF/Verkstad i närheten? om Volvia godkänner bör din närmsta auktoriserad-volvo ÅF fixa det.(förutsätter att du behöver åka för skadeverkstad för "inspektion"/eventuellt ta kort och göra det digitalt. Du skall inte behöva leta fälg&däck. men jag har inte varit i denna situation just med fälg och däck men kaross/lackskador har man varit med om flertal gånger.
Med ”du behöver inte leta fälg&däck” menar du att försäkringen jag har skall täcka det?
least skrev: lör 27 maj 2023, 23:04 Vad har Volvia med denna andra "försäkringen" att göra?
Eller handlar detta om att göra reklam för "gosafe"?
Nej absolut inte vilken reklam, ja undra bara utifall volvia helförsäkring kanske inte täcker sådana skador har ej vart me om det tidigare. Kommer ringa volvia imorgon och kolla med dem men ville kolla ifall någon här kunde besvara min fråga lite snabbare.

Hann äntligen att montera tillbaka locket av […]

Får tillbaka bilen idag och skall frå[…]

Sensorring bak Volvo V40

*Problemet löet* Hade tur som en tokig och hi[…]

Tog några bilder på slangarna för[…]