Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Äntligen fått tag på Jogon sido blinkers till min V90 (efter en längre tids chat gjorde de en sats om 10 par). De passar även S90 och förmodligen V60/S60.
Det är inte plug & play vilket kan förklara varför de lade ned produkten. Hursomhelst ser jag utan att provat på bilen, blinkersen kan ta för många watt för att direkt matas med ordinarie signal. Få jobba runt det med antingen ett motstånd eller lägga till ett relä som hämtar ström från en annan källa.

Så svart kabel BL är jord, Röd är blinkers, brun BR är Låsupp/ledljus i handtagen och blå Blue är parkeringsljus.

Så inkoppling få ske i etapper varvid börja med Blinkers. Nästa blir att försöka aktivera Låsupp/ledljus med styrning från ljuset i handtagen och till sist Parkeringsljus.

Jag behöver med all säkerhet leta upp en 12v källa i dörren, gissar att elen till fönsterhissmotorer ligger mer eller mindre permanent på.
IMG_6574.jpg
IMG_6574.jpg (832.26 KiB) Visad 1101 gånger

Dynamic Turn Signal
Senast redigerad av 6 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Blinkersen hoppade igång efter att jag lade till en 12 Ohms motstånd - känner stor lättnad att det inte var svårare än så :-)
Nästa etapp är att få igång Låsupp sekvensen
IMG_6588.jpg
IMG_6588.jpg (2.85 MiB) Visad 991 gånger
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Testade provisoriskt låsupp sekvensen med signal från lampan i dörrhandtaget och det fungerade mha ett litet relä så nu blir det att dra de extra kablarna från sido spegeln in i dörrpanelen .
IMG_6615.jpg
IMG_6615.jpg (46.59 KiB) Visad 837 gånger
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Brainy skrev:Snyggt!
Tack - gör Volvo hänger med modets blingbling :-)

Grundbulten klar med blinkers och låsupp på plats. Kvar att dra styrsignal till är parkeringsljus.
IMG_6683.jpg
IMG_6683.jpg (1.11 MiB) Visad 498 gånger

Hann äntligen att montera tillbaka locket av […]

Får tillbaka bilen idag och skall frå[…]

Sensorring bak Volvo V40

*Problemet löet* Hade tur som en tokig och hi[…]

Tog några bilder på slangarna för[…]