Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cokeisit
Gaspedalen reagerar när man startar bilen remote. Jag startade bilen med inställningen 5 min till avfärd. När jag hoppade in i bilen råkade jag nudda gaspedalen och motorn varvade upp, det kan jag inte minnas att det har hänt någonsin före version Android 2.5.

Kan någon bekräfta att detta inte ska vara möjligt?

V90CC B6 MY22
av Camelen
Vad jag kommer ihåg så har det varit så på både Sensus och Android. Det är växelväljaren som är spärrad. Men att gasa har du nog alltid kunnat göra vid fjärrstart.
av Cokeisit
Camelen skrev:Vad jag kommer ihåg så har det varit så på både Sensus och Android. Det är växelväljaren som är spärrad. Men att gasa har du nog alltid kunnat göra vid fjärrstart.
Ok, då har jag lyckats undvika det de senaste fem åren ända tills idag Bild

Förstår dock inte varför den ska vara aktiv men gissar att de inte klarar av att spärra den enbart för det här fallet.

Alltid lär man sig något nytt Bild
av Camelen
least skrev: ons 21 dec 2022, 16:39 Android Automotive har inget att göra med drivlinans funktion. Och det är nog tur det...

Nja, Google/Android är rätt integrerat med övriga funktioner i bilen (är ju grundsystemet). Du kan ju tex ändra körlägen, laddning etc i systemet (Google/Android). Men ja just funktionen Android Automotive har ingen direkt koppling till drivlinan......men växelspärren är ju nu mer elektronisk så vem vet :-)
Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?