Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rolle38
Jag försökte 2 gånger i går, och nu en gång idag med. Men trots att jag låst bilen så får jag varningar om att jag måste låsa bilen för att installationen ska påbörjas. Så jag väntar ett tag för att se om det föreligger någon problem med uppdateringen. Kör på 2.3 nu.
av Kombihusse
Installerat nu. När jag skulle starta Connected Safety så såg jag att det dykt upp (?) Körjournal. Tror inte den var där innan. Har dock inte fått igång den i appen än så det krävs kanske en uppdatering där?
Enda skillnaden jag märkt så här långt är att sensorerna för parkeringshjälpen verkar vara känsligare än innan.
Bilagor
F4C2C04D-D6AE-4F63-AC84-4E56275FCDC0.jpeg
F4C2C04D-D6AE-4F63-AC84-4E56275FCDC0.jpeg (3 MiB) Visad 1019 gånger
av limerose1891
Såg att jag nu kan se bilen på kartan i appen.
En negativ grej är dock att den inte längre frågar om Carplay när man ansluter telefon med USB, utan hoppar in automatiskt
av jvolvo
Installerade 2.5 för ett par dagar sedan och det gick bra. Igår satt jag och väntade i bilen och lekte runt lite i displayen och hittade en ny app, Driving Journal. Det verkar som om man har smugit ut körjournalen utan att publicera det. Jag provade att sätta på den och har haft den på under några resor nu. Det verkar som om den loggar bara den senaste resan, åtminstone kan inte jag hitta de tidigare loggade resorna.
Det som loggas är start och stopp för resan (tas från GPSen), datum, start och sluttid för resan, körsträcka, kategori, efffektförbrukning i Kwh och Status.
Känns lite begränsat, går inte att ändra in (t ex kategory går inte att sätta) och ingen aning om hur man får ut informationen. Sedan saknas det väl lite info, t ex bränsleförbrukning borde finnas.
Det kommer väl en uppdatering till appen där man kan läsa sina loggade resor.
Men summerat känns det som en Beta som det är en del jobb krav på. Skickar med lite bilder.
V90 Display.jpg
V90 Display.jpg (63.71 KiB) Visad 641 gånger
DJ start.jpg
DJ start.jpg (65.98 KiB) Visad 641 gånger
DJ details.jpg
DJ details.jpg (72.16 KiB) Visad 641 gånger

Rengjort och kört några mil idag. Torrt[…]

Bromsok kärvar

Inte helt ovanligt att det blir hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]