Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC60Recharge
V90 o V60 är redan slutsålda som MY23 så Volvo har öppnat upp försäljningen av MY24 o lagt till ändringar på hemsidan redan enligt säljaren jag pratade med så är 6.4kw laddaren en nyhet på MY24 även färgen Vapour grey är ny till nästa årsmodell men går att beställa redan nu.
av least
LJN skrev: ons 20 jul 2022, 04:19 Är du säker på att laddhybrider My23 får 2-fas laddning?
Det som kommunicerats är att MY23 är slutsåld, och man öppnar beställning för MY24 nu.
MY24 har den nya laddaren.
Användarvisningsbild
av Perra83
Trawally skrev: ons 20 jul 2022, 09:32 Någon som vet om det går att schemalägga laddning för Volvo med Google?

Lyckas inte hitta det ..
Har det ens gått tidigare?
Annars sköts sånt via laddboxens app.
av Trawally
I laddboxen kan jag göra det. Men Charge Amp påstår att just Volvo kräver att man gör schemaläggningen i bilen:(

Med andra ord så funkar det inte när jag schemalägger i laddboxappen.
Användarvisningsbild
av x74
Perra83 skrev:
Trawally skrev: ons 20 jul 2022, 09:32 Någon som vet om det går att schemalägga laddning för Volvo med Google?

Lyckas inte hitta det ..
Man kan schema lägga platser där laddarna befinner sig i voc appen, man schema lägger platsen där bilen befinner sig, vilka tider man vill bilen skall ta emot laddning. Gäller då gamla sensus än sålänge.
Användarvisningsbild
av Perra83
x74 skrev: ons 20 jul 2022, 21:53
Perra83 skrev:

Lyckas inte hitta det ..
Man kan schema lägga platser där laddarna befinner sig i voc appen, man schema lägger platsen där bilen befinner sig, vilka tider man vill bilen skall ta emot laddning. Gäller då gamla sensus än sålänge.
Det hade jag ingen aning om 😀 har bara sett schema för klimatet.

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]